הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב מיישרת קו עם אירופה: סנקציות אישיות הוטלו על ולדימיר פוטין
ארצות הברית מצטרפת לבריטניה ומדינות האיחוד האירופי ומטילה סנקציות אישיות, הן על הנשיא הרוסי והן על שר החוץ של המדינה, סרגיי לברוב; שגרירת אוקראינה בארה"ב: "זה הדבר הנכון ביותר לעשות"

הבית הלבן הטיל היום (שישי) סנקציות אישיות על נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ועל שר החוץ של המדינה, סרגיי לברוב.

בכך ארצות הברית מצטרפת לבריטניה והאיחוד האירופי שכבר הטילו סנקציות אישיות דומות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ סרגיי לברוב (צילום: Getty Images)

 

כזכור, מוקדם יותר השבוע ארצות הברית הטילה סנקציות קשות על ארבעה בנקים מרכזיים ברוסיה, אך כעת הוחלט לפעול ביד קשה כנגד ההנהגה הרוסית ולהטיל סנקציות אישיות על פוטין ולברוב.

המשמעות היא שהנכסים של שני המנהיגים באירופה ובארה"ב יוקפאו, אך לא ברור עד כמה המהלך ישפיע על נשיא רוסיה או שר החוץ.

שגרירת אוקראינה בארצות הברית, אוקסנה מרקובה, בירכה על ההחלטה להטיל סנקציות אישיות על שני המנהיגים: "מאוד שמחתי כאשר הוטלו סנקציות על הבנקים המרכזיים של רוסיה ומאוד שמחתי מהטלת סנצקיות אישיות", היא אמרה.

עוד לפני שפורסמה הודעה רשמית על כך שארצות הברית תטיל סנקציות אף היא, השגרירה מרקובה התייחסה לנושא ואמרה שזה "הדבר הנכון לעשות".

 

מטוס רוסי שהופל מעל שמי קייב, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

 

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, הודיעה על הטלת הסנקציות מוקדם יותר היום ואמרה: "נמסור פרטים נוספים לקראת שעות הערב".

כאשר נשאלה מה השתנה ביממה האחרונה (מאז מסיבת העיתונאים של הנשיא ביידן ביום חמישי, במהלכה הוטלו סנקציות על מוסדות פיננסיים אך לא על פוטין), סאקי השיבה: "הממשל בחן את האפשרות הזו במשך תקופה ממושכת. מאז תחילתו של העימות, הנשיא פעל על מנת ליישר קו עם השותפים שלנו באירופה, וזו הוכחה נוספת לכך".

הנשיא ביידן טרם התייחס להטלת הסנקציות כנגד פוטין ולברוב, אך אתמול הוא הסביר שהסנצקיות הקודמות (על הבנקים) נועדו "לפגוע בכלכלה הרוסית, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. בכוונה יצרנו סנקציות שנועדו למקסם את הפגיעה ברוסיה ולצמצם את ההשפעה על ארצות הברית ובנות בריתה".

בין היתר, הנשיא הסביר שהסנקציות יגבילו את היכולת של רוסיה לסחור במטבעות זרים, לרבות בדולר, באירו, בפאונד ובין. כמו כן, סנקציות הוטלו על ארבעה בנקים רוסיים המחזיקים נכסים בשווי העולה על טריליון דולר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE