הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב טוענת: "לרוסיה יש רשימות חיסול ללהטב"ים ומיעוטים באוקראינה", הקרמלין בתגובה - "שקרים וסיפורי מעשיות"
תעמולה אמריקאית בסגנון 'נשק להשמדה המונית בעירק', או מודיעין אמיתי? נכון לעתה לא נראה כי נשיא רוסיה בחר להוביל את העולם לסף מלחמת עולם בשל מיעוטים או להטב"ים, אבל ארה"ב מתעקשת - "

רוסיה מכינה רשימות חיסול הכוללת הומוסקסואלים ומיעוטים אתניים, כך טוענת ארה"ב.

לפני מספר ימים, שגרירת אמריקה באו"ם דיברה על "קטסטרופה של זכויות אדם" כאשר 200,000 חיילים רוסים ו-500 מטוסי קרב התאספו על הגבול, עתה כבר מזהירים מפני דברים קשים בהרבה לכאורה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דיפלומטית אמריקאית בכירה, בת שבע נל-קרוקר אמרה שלארה"ב יש "מידע אמין המצביע על כך שכוחות רוסים יוצרים רשימות של אוקראינים מזוהים שיהרגו או יישלחו למחנות בעקבות כיבוש צבאי". במכתב לראש מדור זכויות האדם של האו"ם היא אמרה "בעבר פעולות רוסיה כללו הרג ממוקד, חטיפות/היעלמויות בכפייה, מעצרים לא צודקים ושימוש בעינויים".

לטענתה כוחות הקרמלין "ככל הנראה יתמקדו באלה שמתנגדים לפעולות רוסיות, ביניהם מתנגדים רוסים ובלארוסים בגלות באוקראינה, עיתונאים ופעילים נגד שחיתות, ואוכלוסיות פגיעות כמו מיעוטים דתיים ואתניים ואנשים להט"בים".

לשגרירה היה גם "מידע אמין" שהרוסים "ככל הנראה ישתמשו באמצעים קטלניים כדי לפזר הפגנות שלוות או בדרך אחרת להתמודד עם תרגילים שלווים של התנגדות נתפסת מצד אוכלוסיות אזרחיות". אך דוברו של ולדימיר פוטין חזר ואמר כי הטענה שהוצגה בפני ראש מדור זכויות האדם של האו"ם, מישל בצ'לט היא "שקר. בדיה מוחלטת, אין רשימה כזו, היא מזויפת", כך לשון דמיטרי פסקוב.

מצד שני צריך לזכור כי מדובר באותם גורמים בוושינגטון שאמרו לצפות לעשרות אלפי נפגעים בימי הפתיחה של המלחמה, נכון לעתה לא נראה שאנו מתקרבים למספר הזה.

ועדיין נשאלת השאלה, האם נשיא רוסיה יוביל את ארצו לסף מלחמה עולמית כדי ליצור רשימות של להטב"ים ומיעוטים אתניים?

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE