הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברה לאיסוף מידע שבסיסה בקליפורניה מואשמת בסיוע לצבא הרוסי
משרד ההגנה האוקראיני טען שאויבי המדינה השתמשו באפליקציה Premise כדי לדלות נתונים על אזורים במדינה. מנכ"ל החברה מכחיש: "אנו תומכים באוקראינה"

חברת טכנולוגיה מסן פרנסיסקו בשם Premise, אשר משלמת למשתמשים ברחבי העולם כדי לחלוק מחקרי שוק ומידע מודיעיני עם חברות וממשלות, הודיעה כי היא השעתה את הפעילות שלה באוקראינה "מתוך שפע של זהירות" – לאחר שבכירים בקייב האשימו אותה בסיוע לרוסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נזק מהפצצות בקייב

 

המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה פרסם פוסט בפייסבוק, שם טען שאויבים של המדינה השתמשו באפליקציית Premise כדי לאסוף נתונים בעיר סטרי שבמערב אוקראינה ובחלקים אחרים של המדינה, עבור הקרמלין. החברה הכחישה את הדברים.

על פי מנכ"ל החברה, מורי בלקמן, לפני הפלישה הרוסית Premise והלקוחות שלה ביצעו סקרים באוקראינה וביקשו מהמשתתפים לצלם תמונות כדי "להבין את תפיסותיהם של האזרחים". לדבריו, הממצאים של השאלונים פורסמו בפומבי.

אבל נראה שהפעילויות האחרונות של החברה באוקראינה היו אחרות, כך לפי מספר משתמשי טוויטר מתוך המדינה הנמצאת כעת תחת איום של כיבוש. אותם משתמשים שיתפו צילומי מסך מהאפליקציה, שם נראה כי החברה מציעה לאוקראינים 30 סנט עבור תמונות מנזק שנגרם מפיצוצים, ו-3.25 דולר עבור מיקומם של מתקנים רפואיים סמוכים.

 

(צילום: מתוך לינקדין)

 

חדשות NBC, שם התפרסם הדיווח, ניסו לאמת את הפרטים אצל המשתמשים בטוויטר, אך ללא הצלחה. כמו כן, הם לא יכלו להסיק מהתמונות מי הם הלקוחות ששילמו ל-Premise עבור פרסום המשימות הללו. בעבר, החברה הדגישה כי היא לא "חושפת את הלקוחות" שלה. כמו כן, ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי החברה פועלת באוקראינה כחלק מעידוד דמוקרטיות מערביות שרוצות להבין את התשתיות של המדינה.

מנכ"ל החברה בלקמן אמר בהצהרה ביום שישי כי ההאשמות נגדם הם "חד משמעית שקר" וכי החברה אינה עובדת עבור הצבא הרוסי או הממשלה במוסקבה. "החברה שלנו והצוות שלנו ברחבי העולם תומכים מאוד באוקראינה ובעם האוקראיני בהגנה על עצמם מפני מעשי התוקפנות הבלתי חוקיים של רוסיה", מסר.

בראיון שהעניק למהדורת חדשות, בלקמן אמר כי "ההצהרה הפומבית של משרד ההגנה האוקראיני היא לא נכונה".

Premise הושקה בשנת 2013, היא למעשה חברת מחקר שמתגמלת אנשים, לעתים קרובות במדינות מתפתחות, על השלמת מטלות קטנות – כמו מענה על סקרים, צילום תמונות ודיווח על מחירי סחורה בחנויות שונות. הנתונים עוזרים לתאגידים להבין את השווקים המקומיים, וגם משמשים לעתים קרובות לשיפור מערכות בינה מלאכותית.

על פי דיווח ב'וול סטריט ג'ורנל' מחודש יוני, בשנים האחרונות החברה החלה לעבוד עם צבא ארצות הברית וממשלות זרות. החברה עצמה אמרה שהיא עובדת ביותר מ-125 מדינות וב-37 שפות כדי למצוא כמה שיותר נתונים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE