הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן מבהיר: לסנקציות אין השלכות מיידיות
הנשיא האמריקני אמר בראיון כי אי אפשר להגיד לפוטין "אתה כבר לא נשיא רוסיה", אך כן ניתן לאחד את המדינות הדמוקרטיות ולוודא שמוסקבה תתמודד "עם מחיר רציני לטווח הארוך"

הנשיא ג'ו ביידן התראיין ביום שבת על המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ואמר כי לסנקציות אין השלכות מיידיות – זאת על אף שארצות הברית ובעלות בריתה משתמשות בהן ככלי העיקרי נגד התוקפנות הרוסית. כמו כן, ציין כי המטרה העיקרית של והייתה להשאיר את אירופה ונאט"ו מאוחדות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן (צילום: AP)

 

"יש לך שתי אפשרויות", אמר ביידן בראיון שהעניק לבריאן טיילר כהן. "להתחיל מלחמת עולם שלישית, לצאת למלחמה פיזית עם רוסיה. או, שתיים, לוודא שמדינה אשר פועלת כל כך בניגוד לחוק הבינלאומי, תשלם מחיר על כך שעשתה את זה".

במהלך השבוע, הממשל האמריקני הכריז על סנקציות רבות על רוסיה, בין אם על בנקים גדולים או אוליגרכים חשובים, כאשר מדינות מערביות נוספות הטילו עונשים דומים על מוסקבה. עם זאת, ביום חמישי ביידן הפחית באפקטיביות המיידית של הסנקציות, ואמר ש"אף אחד לא ציפה שהן ימנעו שום דבר מלהתרחש".

ביום שבת, ביידן הדגיש כי העולם לא יכול לצפות להשפעה מיידית של הסנקציות. "אין סנקציות מיידיות. זה לא שאתה יכול להטיל סנקציות על מישהו ולהגיד, ''אתה כבר לא יכול להיות נשיא רוסיה'".

"אבל אני חושב, אני יודע שהסנקציות האלה הן הרחבות ביותר בהיסטוריה, בתחום הכלכלי והפוליטי", הוסיף הנשיא.

ביידן טען כי המטרתה שלו מלכתחילה הייתה להשאיר את בעלות בריתה של ארה"ב באותו עמוד, שכן פוטין, לדבריו, ציפה לפצל את ברית נאט"ו. "בגלל שהדבר היחיד, לדעתי, שפוטין חשב שהוא יכול לעשות זה לפצל את נאט"ו, וזה לא קרה". במקום זאת, פוטין "יוצר את האפקט ההפוך בדיוק ממה שהוא התכוון".

הנשיא האמריקני תיאר את "אחדות הדעים המוחלטת", כאשר ארה"ב ובעלות בריתה הטילו סנקציות קשות על רוסיה ובמקביל הגבירו את הסיוע לאוקראינה. "רוסיה תתמודד עם מחיר רציני לטווח הקצר והארוך, במיוחד לטווח הארוך", הוסיף ביידן, שציין כי דמוקרטיות ברחבי העולם מתאגדות יחד כדי לצמצם את הכאוס שפוטין זורע.

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE