הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוקראינה גייסה 11 מיליון דולר במטבעות קריפטוגרפים
יותר מ-4,000 תרומות הועברו לממשלה בקייב, כמו גם לארגונים לא ממשלתיים, במטרה לסייע להם במאבק נגד רוסיה. תורם אחד העניק ביטקוין בשווי 3 מיליון דולרים

בניסיון לעזור לאוקראינה במלחמה עם רוסיה, מחזיקי ביטקוין ברחבי העולם תרמו באופן אנונימי לפחות 11 מיליון דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

חוקרים ב-Elliptic, חברת ניתוח בלוקצ'יין, מסרו כי ממשלת אוקראינה, ארגונים לא ממשלתיים וקבוצות מתנדבים גייסו את הכסף על ידי פרסום כתובות ארנק הביטקוין שלהם ברחבי האינטרנט. עד כה, נרשמו יותר מ-4,000 תרומות, כאשר תורם אחד, שפרטיו לא ידועים, העניק ביטקוין בשווי של 3 מיליון דולרים לארגון לא ממשלתי.

ביום שבת, חשבון הטוויטר הרשמי של ממשלת אוקראינה פרסם הודעה: "עמדו עם תושבי אוקראינה. אנחנו מקבלים עכשיו תרומות של מטבעות קריפטוגרפיים. ביטקוין, את'ריום ו-USDT.", בצירוף כתובות לשני ארנקי מטבעות וירטואליים, שתוך שמונה שעות בלבד אספו 5.4 מיליון דולר.

משרד הדיגיטל של ממשלת אוקראינה אמר שהקריאה לתרומות היא במטרה "לעזור לכוחות המזוינים של אוקראינה", אם כי לא פירט כיצד הכסף ינוצל.

מיסד Elliptic, טום רובניסון, אמר בראיון לרשת בי.בי.סי: "בעוד שכמה חברות לגיוס המונים סירבו לאפשר תרומות לקבוצות התומכות בצבא האוקראיני, מטבעות קריפטוגרפיים הופיעו כאלטרנטיבה רבת עוצמה".

דבריו של רובינסון מתייחסים להודעה שפרסמה פלטפורמת גיוס ההמונים Patreon, שהשעתה את דף התרומות של "תחזרו בחיים" – ארגון אוקראיני לא ממשלתי, שגייס כסף לכוחות אוקראינים באזורי עימות מאז שנת 2014, אז פלשה רוסיה לחצי האי קרים וכבשה אותו.

לטענת הפלטפורמה, הדף הפר את מדיניות החברה, ובהצהרה נמסר כי "אנחנו לא מאפשרים להשתמש ב-Patreon למימון נשק או פעילות צבאית".

עם הפיכת המטבעות הקריפטוגרפים למיינסטרים, כך גם גיוס כספים וירטואליים הופכים לחלק בולט יותר ויותר בסכסוכים ברחבי העולם.

עם זאת, יש כאלה המנסים לנצל את המצב הרגיש באוקראינה ולהונות משתמשים תמימים. רובינסון אמר כי לפחות פוסט אחד ברשתות החברתיות העתיק ציוץ מארגון לא ממשלתי, אך החליף את כתובת הארנק לאחרת.

רק לפני כשבוע, הפרלמנט באוקראינה אישר בקריאה סופית את הצעת החוק ההופכת את הביטקוין לחוקי במדינה.

אז, במעמד ההכרזה על החוק, השר מיכאילו פודורב אמר: "החוק החדש הוא הזדמנות נוספת לפיתוח עסקי בארצנו. חברות קריפטו זרות ואוקראיניות יוכלו לפעול באופן חוקי, ולאוקראינים תהיה גישה נוחה ובטוחה לשוק העולמי של נכסים ויראטוליים".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE