הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אילון מאסק מתגייס לטובת אוקראינה
הממשלה בקייב פנתה ישירות לאיש העשיר בעולם, וביקשה ממנו להפעיל את הלוויינים שלו מעל המדינה על מנת לספק אינטרנט. מאסק נענה מיד לבקשה ואמר: "נקודות גישה נוספות בדרך"

אילון מאסק, מייסד SpaceX, נענה לבקשת ממשלת אוקראינה והפעיל את Starlink – רשת האינטרנט המסחרית שלו – במדינה, עם "נקודות גישה נוספות בדרך".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילון מאסק (צילום: רויטרס)

 

לחברת החלל של האיש העשיר בעולם יש אלפי לווייני Starlink, המאפשרים שידור שירותי פס רחב ברחבי כדור הארץ, ללא צורך בכבלים וסיבים אופטיים. בזכות הפעלתם מעל אוקראינה, למדינה יהיה שירות אינטרנט על אף השיבושים בעקבות הפלישה הרוסית.

המהלך של מאסק מגיע בתגובה לבקשתו של סגן ראש הממשלה של אוקראינה מיכאילו פדורוב, שהוא גם השר לטרנספורמציה דיגיטלית, שביום שבת פנה ישירות למיליארדר ביקש ממנו להתגייס ולסייע בהתקפות הסייבר של הכוחות הרוסים.

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, פדורוב פנה למאסק וכתב: "בזמן שאתה מנסה ליישב את מאדים – רוסיה תנסה לכבוש את אוקראינה! בעוד הרקטות שלך נוחתות בהצלחה מהחלל – רקטות רוסיות תוקפות אזרחים אוקראיניים! אנחנו מבקשים ממך לספק לאוקראינה תחנות של Starlink, ולקרוא לרוסים שפויים לעמוד לצידנו".

בתגובה, מאסק אמר: "שירותי Starlink פעילים כעת באוקראינה. נקודות גישה נוספות בדרך".

 

 

47% לא
53% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE