הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אם מישל אובמה תרוץ לנשיאות – הרפובליקנים יהיו בבעיה קשה"
עוזרת לשעבר בממשל טראמפ אמרה שהיא רואה אפשרות כי הגברת הראשונה לשעבר תתמודד לתפקיד ב-2024, וציינה עד כמה היא דמות אהודה בקרב הציבור

הפרשנית השמרנית מוניקה קראולי, עוזרת לשעבר בממשל טראמפ, אמרה ביום שבת כי אם הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה תתמודד לנשיאות ארצות הברית – זה יעמיד את הרפובליקנים ב"עמדה קשה מאוד".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מישל אובמה (צילום: Shutterstock)

 

"אם הדמוקרטים יריצו את מישל אובמה, זה מעמיד אותנו במצב קשה מאוד, כי הם מגיעים עם מועמדת סבירה לחלוטין, מאוד פופולרית וחסינה מביקורת", אמרה קראולי. "כמו כן, כאשר חושבים עליה, היא דיברה כנואמת מרכזית בוועידה הלאומית הדמוקרטית ב-2020, היא כתבה את האוטוביוגרפיה שלה ועשתה סיור ב-50 ערים, ויש לה עסקאות ענק עם נטפליקס וספוטיפיי".

קראולי אמרה את הדברים במהלך דיון של פאנל בוועידת הפעולה הפוליטית השמרנית בפלורידה. היא גם ציינה את הקשיים איתם הדמוקרטים עלולים להתמודד, אם הנשיא ג'ו ביידן יבחר שלא להתמודד לקדנציה שנייה ב-2024.

הפרשנית, ששימשה עוזרת מזכיר לענייני ציבור של שר האוצר לשעבר, סטיבן מונצ'ין, אמרה שהדמוקרטים יחפשו מועמד שירגש ויחייה את המפלגה – ומועמדותה של הגברת הראשונה לשעבר אובמה היא תרחיש מנצח.

אובמה, שהייתה הגברת הראשונה כאשר בעלה כיהן כנשיא בין השנים 2009 עד 2017, נהנית מאהדה ציבורית יחסית רחבה. עם זאת, היא סולדת מהפוליטיקה, לפחות כך היא מצהירה. לא פעם אובמה אמרה כי היא לא רואה את שמה מופיע בפתקי הקלפי.

קראולי אמרה: "לכל האנשים האלה שאומרים, 'מישל אובמה היא לא פוליטית' ו-'הם מרוויחים יותר מדי כסף עכשיו', תסתכלו עליה מקרוב כי המסלול שלה הוא בדיוק מה שברק אובמה עשה לפני שהוא התמודד לנשיאות, ובדיוק מה שביל והילרי קלינטון עשו שניהם. אני חושבת שאם היא תתמודד, זה יהיה מצב מאוד קשה עבורנו".

בשנת 2018, אובמה נאמה בוועידת המנהיגות של סימונס בבוסטון, שם שללה את הרעיון לשבת בבית הלבן. "הסיבה שבגללה אני לא רוצה להתמודד לנשיאות, היא שקודם כל את צריכה לרצות את התפקיד", אמרה אז. "ואת לא יכולה פשוט להגיד, 'טוב, את אישה, תרוצי'. אי אפשר למצוא את הנשים שאנחנו אוהבים ולבקש מהן לעשות את זה, כי יש מיליוני נשים אחרות שיש להן תשוקה לפוליטיקה".

 

93% לא
7% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE