הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנציגה גרין השתתפה בכנס עליונות לבנה – שם המארגן אמר: "אומרים שפוטין הוא היטלר, כאילו שזה לא טוב"
חברת הקונגרס הרפובליקנית גררה ביקורות חריפות לאחר שנאמה בוועידה פוליטית, בראשה עומד ניק פואנטס, לאומן לבן מכחיש שואה. בתגובה אמרה: "ההערות שלו לא נעימות"

הנציגה הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין עוררה סערה בעקבות השתתפותה בכנס שאורגן על ידי פעיל הימין הקיצוני, הלאומן ניקולס ג'יי פואנטס, שם גם נשאה נאום מרכזי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנציגה גרין (צילום: רויטרס)

 

פואנטס בן ה-23 אירח ביום שישי ועידת פעולה פוליטית באורלנדו, זאת במקביל לוועידת הפעולה הפוליטית השמרנית אשר התרחשה בקרבת מקום.

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, פואנטס עומד על הבמה ומציג את הנציגה. "היא נושאת את גדל הטראמפיזם בקונגרס האמריקני. היא בעד חיים. היא 'אמריקה קודמת' גאה. יש לנו את הכבוד, ואנחנו נרגשים, לקבל לבמה לנאום הראשון שלנו... הנציגה מג'ורג'יה, מרג'ורי טיילור גרין".

פואנטס, שסומן כלאומן לבן על ידי הליגה נגד השמצה, נאסר זה מכבר מלהשתתף בוועידה הפוליטית השמרנית. בעבר הוא הכחיש את השואה, הגן על התבדלות והפציר בחסידיו להרוג את מחוקקי המדינה. באירוע האחרון, למשל, בן ה-23 אמר: "הם אומרים שולדימיר פוטין הוא היטלר, והם אומרים שזה דבר לא טוב". אז, הוא הוסיף וצחק: "לא הייתי צריך להגיד את זה".

חברת הקונגרס אמרה לקהל בכנס כי הם "אמריקאים מבוטלים", ושיש להם אחריות "לעצור את הדמוקרטים, שהם המפלגה הקומוניסטית של ארצות הברית".

 

ניק פואנטס (צילום: AFP)

 

לאחר הביקורת נגדה, בהצהרה שפורסמה בטוויטר, גרין טענה שהיא לא הייתה מודעת לדעותיו של פואנטס, ואמרה כי היא אינה נמנית בין אלה שתומכים בעליונות הלבנה.

עם זאת, בתגובה ל'פוסט', הנציגה מג'ורג'יה אמרה: "אני לא מתכוון לדחות את ההזדמנות לדבר עם 1,200 צעירים פטריוטים בגלל כמה הערות לא צבעוניות של דובר אחר, גם אם אני מוצאת את ההערות האלה לא נעימות. אני רוצה לחבק את השמרנים הצעירים, הסוערים והאנרגטיים בתנועה שלנו – לא לבטל אותם כמו שהממסד עושה".

פחות מ-24 שעות לאחר מכן, גרין עלתה לנאום בוועידה הפוליטית השמרנית, כחלק מדיון על תרבות הביטול. עם זאת, הנאום הקודם שלה באירוע של פואנטס לא עלה לדיון.

הופעתה של גרין לצד פואנטס גררה ביקורת מיידית מצד עמיתיה למפלגה. "זה מזעזע. הבחור שטיילור גרין נמצאת איתו הוא גזען אנטישמי מסוג דייויד דיוק, שמגן על היטלר. צריך להתרחק מניק פואנטס, לא לחבק אותו", אמר אריק אריקסון.

אחרים קראו למפלגה הרפובליקנית להדיח את הנציגה. ליז צ'ייני, חברת הוועדה החוקרת את אירועי ה-6 בינואר – אשר פואנטס נחקר במסגרתה – כתבה בטוויטר: "כנציגה, מרג'ורי טיילור גרין מדברת באירוע העליונות הלבנה, האנטישמית, הפרו פוטין – ומנהיגי המפלגה הרפובליקנית שותקים באופן מחריש אוזניים ומאפשרים זאת. כל האמריקנים צריכים לוותר על הזבל הזה, ולגרש את אגף פוטין מהמפלגה הרפובליקנית, עכשיו".

 

48% לא
52% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE