הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך תדעי שגופך מאותת על בעיות פוריות: 5 סימנים מרכזיים
נשים רבות ברחבי העולם סובלות מבעיות פוריות שונות, כאשר פעמים רבות הן פונות לייעוץ רק לאחר שנה של ניסיונות. אך ניתן להבחין בבעיה עוד קודם לכן, אם שמים לב לסימנים השונים שהגוף שולח, הנה כמה מרכזיים

נשים רבות טועות לחשוב כי להיכנס להריון הינה משימה פשוטה, מהירה וקלה. אך המציאות מעט מורכבת יותר. למעשה, הנתונים מראים כי אחד משמונה זוגות יתקלו בבעיות פוריות, כאשר רק שליש מהן קשורות לפוריות של האישה. החדשות הטובות הן שפעמים רבות הגוף שולח רמזים על כך שהוא מתמודד עם בעיה כזו או אחרת הקשורת לפוריות, רק צריך לדעת להקשיב ולזהות. הנה חמישה רמזים מרכזיים: 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בראש ובראשונה, מחזור לא סדיר 

הרמז המרכזי ביותר של הגוף לבעיות פוריות. נכון, לעיתים קשה לדעת אם מדובר על סיבה רגשית, נפשית או פיזית. בדרך כלל הרמז הוא על ביוץ בלתי קבוע, אשר מקשה באופן ישיר על האפשרות להרות. כמו כן, גם שינוי משמעותי בכמות הדם בזמן המחזור עשוי להצביע על בעיה דומה. 

כאבים באזור האגן 

כאבים במהלך קיום יחסי מין יכולים להעיד על בעיה פוריות הבאה לידי ביטוי במחלה גינקולוגית הנגרמת כאשר תאי רירית רחם נודדים מחוץ לרחם ומתמקמים באיזור אחר בגוף. התוצאה היא הצטלקות של אברי מערכת הרבייה. לפי הנתונים, מדובר על תופעה המשפיעה על עשרה אחוזים מהנשים בשנות הפוריות.

שערות במקומות לא שגרתיים

שערות באזור הסנטר, הגרון, הבטן, ובית החזה, יכולות להעיד על תסמונת השחלה הפוליציסטית, שהיא אחת מההפרעות ההורמונליות הנפוצות בקרב נשים, אשר משפיעה הן על המחזור והן על הביוץ החודשי. במקרה כזה טיפול הורמונלי פשוט יחסית יכול לעזור.

הפרשות מהשדיים

אם אינך בהריון אך עדיין מתמודדת עם הפרה חלבים מהשדיים ייתכן שיש בגופך רמות גבוהות של פרולקטין, מה שיכול לרמוז על בעיית פוריות משמעותית. במקרה זה חשוב לבדוק האם מקור הבעיה הוא בבלוטת התריס, או גידול שפיר. 

כניסה מוקדמת לגיל המעבר

נשים רבות חוות תסמינים של גיל מהעבר בגיל יחסית מוקדם, כאשר המחזור עדיין סדיר. בדרך כלל תופעה זו מעידה על בעיה בפוריות הדורשת אבחון מוקדם ככל האפשר. תופעה זו באה לידי ביטוי בגלי חום, כאבים שונים וכדומה. 

 



100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE