הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"האמריקאים חלקו מודיעין סודי על הפלישה עם הסינים, אך בייגי'נג העבירה את מידע ישירות למוסקבה"
השפלה ומבוכה לממשלת ארה"ב, הניו יורק טיימס חושף כיצד בייג'ינג היתלה בוושינגטון, קיבלה מידע סודי על כוחות צבא רוסיה, והעבירה אותו באופן מידי לרוסים מאחורי גבם של האמריקאים

ממשל ביידן בזבז שלושה חודשים בניסיון לשכנע את סין לומר לוולדימיר פוטין לא לפלוש לאוקראינה, רק כדי שגורמים רשמיים סיניים יגידו לארה"ב שהם לא השתכנעו מהמודיעין שבידם, ושבייג'ינג לא חושבת שמוסקבה עומדת לפתוח בפלישה - אך לא רק זה, עתה מסתבר שסין לקחה את המודיעין שהאמריקאים נתנו לה - והעבירה אותו לרוסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למעשה, לאחר חילופי דברים, פקידים אמריקאים גילו שבייג’ינג שיתפה את המידע עם מוסקבה, ואמרה לרוסים שוושינגטון מנסה לזרוע מחלוקת.

חיילים רוסים נכנסו כידוע לאוקראינה ביום רביעי בלילה. יום לאחר מכן, ביידן נשאל ישירות אם הוא עבד עם סין כדי לנסות לבודד את רוסיה.

"אני לא מוכן להגיב על זה כרגע", השיב הנשיא. אך לפי הניו ​​יורק טיימס, הפנייה של הממשל לבייג'ינג החלה בנובמבר, לאחר שהנשיא ערך פסגת וידאו עם המנהיג הסיני שי ג'ינפינג. שני המנהיגים הסכימו לעבוד יחד על ביטחון בריאות, שינויי אקלים, והפצת נשק גרעיני.

מנהיגי רוסיה וסין נפגשו יותר מ-30 פעמים מאז 2013, ומאמינים שהיחסים במצב הטוב ביותר בהם היו מזה עשרות שנים, כשהם מאוחדים בהתנגדותם להתרחבות נאט"ו.

גורמים בבית הלבן פגשו את שגריר סין בארה"ב, ואמרו לו טרם המתקפה שהמודיעין האמריקני הצביע על כך שכוחות רוסים - כולל יחידות שריון - מקיפים את אוקראינה.

הפגישה נמשכה יותר מ-90 דקות, והגורמים הרשמיים אמרו לדיפלומט הסיני כי ארצות הברית מתכננת להטיל סנקציות קפדניות על חברות ופקידים רוסיים אם רוסיה תפלוש - הרבה יותר קשות מאשר ב-2014 כשמוסקבה סיפחה את קרים.

הקשרים המסחריים של בייג'ינג עם רוסיה פירושם שהכלכלה שלה תרגיש השפעות מסוימות, אמרו הגורמים הרשמיים.

עוד אמרו האמריקאים שהקשרים האלה בין רוסיה וסין יביאו לכך שהתדמית של סין בעולם תסבול גם אם פוטין ימשיך בפלישה.

ה"ניו יורק טיימס" אמר שגורמים רשמיים שוחחו עם השגריר הסיני בוושינגטון לפחות שלוש פעמים נוספות; וגם סגנית שרת החוץ, וונדי שרמן, התקשרה אליו, אך סין המזיכה להביע ספקנות כלפי המודיעין ואמרה שלמוסקבה יש דאגות ביטחוניות לגיטימיות.

בשבועות האחרונים גורמים רשמיים בארה"ב גם קשרו את תאריך הפלישה המתוכננת של פוטין לאולימפיאדת החורף בבייג'ינג, והזהירו את סין כי רוסיה עלולה לתקוף לפני שהמשחקים יסתיימו - ברמיזה לכך כי הדבר עלול להכתים את הרגע הגדול של סין על בימת הספורט העולמית.

"יש צורך לנטוש את מנטליות המלחמה הקרה, לקחת בחשבון ולכבד את הדאגות הביטחוניות הלגיטימיות של מדינות, וליצור, באמצעות משא ומתן, מנגנון מאוזן, יעיל ובר קיימא [להבטחת] ביטחון אירופה", אמר שי לפוטין כיומיים לאחר התקיפה.

נכון לעתה השריון הרוסי מתקדם כעת על קייב מצפון וממזרח, כאשר המודיעין האמריקני אמר שהתוכנית היא לבצע מצור על העיר, לכבוש שדה תעופה, ולהטיס צנחנים שיתקפו את הבירה.

המטרה תהיה ללכוד את הממשלה ולאלץ אותה לחתום על הסכם שלום המחזיר את השליטה במדינה לרוסיה או לבובה-רוסית, זאת כאמור טענת האמריקאים, אף שבמקביל נציגי המדינות עומדים להיפגש מחר בבוקר.

 

 

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE