הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: פוטין שלח מאות שכירי חרב כדי להתנקש בחייו של נשיא אוקראינה
יותר מ-400 חברי מיליציה סודית ומאומנת היטב מאפריקה הוטסו לאוקראינה לפני כחודש, והם מנסים לשלוח ידם על ראשו של וולודימיר זלנסקי. מי שיצליח, יקבל "בונוס כספי נאה"

כוח מיוחד של שכירי חרב נשלח לאוקראינה כדי להתנקש בחייו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ועוזריו הבכירים. כך על פי דיווח ב'טיימס אוף לונדון'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא אוקראינה (צילום: AP)

 

יותר מ-400 חיילים מקבוצה סודית בשם 'וגנר' – מיליציה פרטית שאורגנה על ידי בעל ברית של הנשיא ולדימיר פוטין – נמצאים בקייב ומתכננים להרוג את המנהיג האוקראיני ואת יד ימינו, זאת כדי שמוסקבה תוכל להשתלט על המדינה.

הכוחות הוטסו לאוקראינה מאפריקה לפני כחמישה שבועות, והוצע להם "בונוס כספי נאה" אם יצליחו במשימה שלהם. מלבד זלנסקי, על פי הדיווחים, הרוצחים השכירים מחפשים אחר 23 דמויות נוספות כמו ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל וראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו.

הממשלה באוקראינה גילתה על המבצע הזה ביום שבת בבוקר – מה שהביא לרשויות בקייב לחוקק עוצר של 36 שעות כדי לחפש את האנשים המאיימים על חייו של הנשיא.

מקור אשר מקורב לארגון 'וגנר', אמר לעיתון כי שכירי החרב קיבלו הוראה מפוטין להפסיק לזמן מה את החיפושים – זאת כי הנשיא הרוסי רוצה להראות לעולם שהוא מנהל משא ומתן רציני עם מקבילו האוקראיני. אבל לדברי המקור, שום הסכם שלום לא יגיע מהשיחות, כי הפגישות הללו הן "עשן ומראות".

כזכור, ביום ראשון אוקראינה הסכימה לפגוש גורמים רוסיים ולערוך שיחות במטרה לסיים את הלחימה, כך הודיע הנשיא האוקראיני – שאמר כי הוא מאמין שכל הדיונים יהיו חסרי תועלת.

סבב השיחות בין המדינות הסתיים ללא החלטה, לאחר שמשרדו של זלנסקי קרא לרוסיה להפסיק את האש באופן מיידי ולהסיג את החיילים שלה מהמדינה.

שמו של ארגון 'וגנר' עלה גם בשנת 2017, כאשר פעיליה עמדו מאחורי עריפת ראשו של עריק מצבא סוריה. נוסף לכך, הלוחמים היו מעורבים במלחמות אזרחים במוזמביק, לוב וסודאן. בשנת 2018, כוחות קואליציה בראשות ארצות הברית בסוריה, פצעו או הרגו 300 פעילים הקשורים לארגון.

הגנרל סר ריצ'רד בארונס, מפקד בריטי לשעבר של פיקוד הכוחות המשותפים, הזהיר מפני חברי הארגון המאומנים היטב. "הם יכולים להופיע מהצללים, לעשות דברים מאוד אלימים ואז להיעלם שוב, מבלי שיהיה ברור מי אחראי. הם לא קשורים ישירות לממשלת רוסיה – ולכן ניתן להכחיש" את הקשר אליהם.

 

84% לא
16% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE