הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לשעבר שגריר ארה"ב ברוסיה: פוטין הפך למופרע יותר ומנותק מהמציאות
מייקל מקפול, שכיהן כדיפלומט בכיר בתקופת ממשל אובמה, מכיר את נשיא רוסיה יותר מ-30 שנים, ולאחר 22 שנים בשלטון "הוא לא מקשיב לעוזרים שלו, ומזלזל בכל מי שסביבו"

לשעבר שגריר ארצות הברית ברוסיה העניק ראיון ברקע המלחמה במזרח אירופה, ואמר כי לאחר עשרות שנים בשלטון בעקבות בידוד אינטנסיבי כתוצאה מהקורונה, הנשיא ולדימיר פוטין הופך להיות "יותר מופרע".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פוטין (צילום: Shutterstock)

 

מייקל מקפול, שגריר ארה"ב ברוסיה בזמן ממשלת ברק אובמה, שוחח עם רשת NBC, שם נשאל אם הוא רואה בנשיא הרוסי "שחקן רציונלי". מקפול אמר: "להיות מגורש מ-SWIFT כפי שקרה לרוסיה, ואז לראות את הנשיא הרוסי מתייצב מול הגנרלים שלו ואומר: 'אנחנו צריכים להתכונן למלחמה גרעינית'. זה לא נשמע לי רציונלי במיוחד".

כזכור, ביום שבת הודיעו מדינות מערביות כי מספר בנקים רוסים יוסרו מ-SWIFT, מערכת פיננסית עולמית.

מקפול סיפר כי הוא פגש לראשונה את פוטין בשנת 1991, ובראיון עם רשת החדשות הוא הביע דאגה מכך שהמנהיג הרוסי האמין לתעמולה של עצמו "במשך עשרות שנים".

"תזכרו, הבחור הזה בשלטון כבר 22 שנים. הוא לא מקשיב לעוזרים שלו. אפילו כאשר הייתי שגריר, לפני שמונה שנים, הוא נהג לזלזל מאוד בכל מי שהיה בסביבה שלו. הוא תמיד במתחם שלו, לא נכנס לעיר יותר מדי, ותחת הקורונה הוא היה הרבה יותר מבודד", המשיך מקפול.

"ישבתי איתו בחדר במשך חמש שנים כאשר עבדתי בממשל אובמה. אני מדבר רוסית. הקשבתי לו, ואני יודע מה הוא אמר – והוא יותר ויותר מופרע באופן בו הוא מדבר על המשטר".

השגריר לשעבר הדגיש את הטענות של פוטין, לפיהן נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הוא ניאו-נאצי מכור לסמים – על אף שזלנסקי הוא בכלל יהודי. "זה לא נשמע כמו מישהו שהולך לשבת ולנהל משא ומתן על תוצאה שלווה", אמר מקפול בהתייחסותו לפוטין.

בציוץ שפרסם השגריר לשעבר בטוויטר ביום שני, הוא חזר והדגיש מדוע הוא חושב שאי אפשר להסביר אנשים כמו פוטין. "כאשר דיקטטורים שולטים במשך עשרות שנים, הם 1. מפסיקים להקשיב ליועצים, 2. מתנתקים מהמציאות, 3. מבלים זמן רב לבד, 4. מגזימים", כתב. "זה בדיוק מה שקרה לפוטין".

 

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE