הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארגון הטאקוונדו הבינלאומי ביטל את החגורה השחורה של פוטין
הארגון שלל את חגורת הכבוד התשיעית של הנשיא הרוסי, הידוע כאוהד אומנויות לחימה. הדברים הגיעו לאחר שארגון הג'ודו הבינלאומי קבע צעדים דומים

בעקבות ההחלטה של נשיא רוסיה ודלימיר פוטין לפלוש לאוקראינה, סנקציות רבות הוטלו במטרה להשפיע לרעה עליו, על האזרחים שלו ועל כלכלת המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

כעת, קבוצות אומנויות לחימה בינלאומיות החליטו לקחת חלק במאבק העולמי נגד המלחמה הלא צודקת, ושמו לעצם כמטרה את מעמדו של פוטין בטאקוונדו וג'ודו.

ארגון הטאקוונדו העולמי – שסומן בתור הפדרציה הבינלאומית השולטת בספורט הזה, שהיא גם חברה באיגוד האולימפי – הודיע על ביטול חגורת הכבוד השחורה ה-9 של פוטין, שניתנה לו בנובמבר 2013.

"הטאקוונדו העולמי מגנה בחריפות את ההתקפות האכזריות על חיי חפים מפשע באוקראינה, הנוגדת את חזון הטאקוונדו העולמי של 'שלום יקר יותר מניצחון', וערכי הטאקוונדו העולמי של כבוד וסובלנות. מחשבותיו של הארגון עם אזרחי אוקראינה, ואנחנו מקווים לסיום שקט ומיידי של המלחמה הזו", נמסר מהארגון בהצהרה.

נוסף לכך, הארגון הצהיר כי לא יוצגו או יניפו גדל לאומי או המנון של רוסיה, או השותפה שלה בלארוס, באירועים כלל עולמיים של הארגון – והוא גם לא, בשיתוף איגוד הטאקוונדו האירופי, "יתארגן או יכיר" באירועים הקשורים לאומנות הלחימה הזו ברוסיה או בלארוס.

ההצהרה הוצאה בעקבות דברים דומים שהשמיעה הפדרציה הבינלאומית לג'ודו ביום ראשון, לפיהם: "לאור הסכסוך המלחמתי המתמשך באוקראינה", הארגון השעה את מעמדו של פוטין כנשיא הכבוד ושגריר הפדרציה.

 

 

פוטין מתאמן באומנויות לחימה במשך עשרות שנים. על פי דיווחים, "פוטין היה, לפי רוב הדעות, ספורטאי טוב, מומחה בג'ודו, אבל תלמיד שבכיתה ט' הלך למשרד ה-KGB המקומי שלו כדי להירשם". כמו כן, נמסר כי הנשיא הרוסי אמר בעבר שג'ודו "זה לא רק ספורט, זו פילוסופיה".

עם תחילת הלחימה במזרח אירופה, אופ"א הודיעה על העברת גמר ליגת האלופות הרחק מרוסיה, נוסף לפיפ"א שהכריזה על סנקציות על האומה הרוסית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE