הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גבר אוקראיני הטביע יאכטה בשווי יותר מ-7 מיליון דולר – בגלל הבוס הרוסי שלו
הוא עבד במשך עשור כטכנאי בכלי השיט של מנכ"ל חברה רוסית לנשק צבאי, אך כאשר ראה את התמונות של הפלישה האלימה – הוא החליט לבצע נקמה אישית

גבר אוקראינה נעצר בטענה שהטביע חלקית את היאכטה היוקרתית של הבוס הטייקון הרוסי שלו בספרד, זאת במחאה לפלישה הרוסית לאוקראינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


'ליידי אנסטסיה' 

 

טאראס אוסטצ'וק בן ה-55, נעצר ביום שבת באי מיורקה, לאחר שלכאורה פתח מספר שסתומים בכוונה כדי להציף את כלי השיט שבאורך כ-50 מטרים.

היאכטה, ששמה 'ליידי אנסטסיה', שייכת לאי העסקים אלכסנדר מיג'ייב, שהוא מנכ"ל חברת הנשק הצבאית הרוסית – Rosoboronexport.

כאשר כוחות המשטרה הגיעו לעצור את אוסטצ'וק, האחרון אמר להם: "הבוס שלי הוא פושע, שמוכר נשק שהורג את העם האוקראיני". לדבריו, הוא החליט לחבל בכלי השיט היוקרתי לאחר שראה דיווחים בחדשות על הפלישה הרוסית לאוקראינה.

"צפיתי בחדשות על המלחמה. היה סרטון של תקיפת מסוק על בניין בקייב. התחמושת במסוקים מיוצרת על ידי החברה של בעל היאכטה. הם תקפו חפים מפשע". אמר בן ה-55 בבית המשפט, והוסיף כי הוא לא מתחרט על מעשיו, וכי הוא "יעשה זאת שוב".

על פי דיווחים של כלי התקשורת המקומיים, ליאכטה נגרם נזק חמור בתא המכונות שלה.

אוסטצ'וק, שעבד על היאכטה כמכונאי במשך כעשור, שוחרר מאוחר יותר ממעצר – ומאז הוא עזב את ספרד. לדבריו, הוא מתכוון לחזור לארץ מולדתו אוקראינה כדי לעזור בלחימה.

"אני הולך להילחם", אמר. "ברגע שאגיע לעיר האוקראינית הראשונה, אני אחפש מפקד צבאי ואשאל אותו אם הם צריכים אותי".

"אמרתי לעצמי: 'למה אני צריך עבודה, אם יש לי את המדינה שלי'", סיפר לכלי תקשורת מקומי. "הייתה לי עבודה טובה בתור מכונאי ראשי בסירה, ומשכורת טובה, אבל אני הולך להילחם למען האומה שלי. אני לא הולך לאבד את המדינה שלי. אני לא גיבור, אני גבר בגיל העמידה, אבל יש לי הרבה ניסיון כמכונאי. מעולם לא החזקתי נשק, אבל אם צריך אעשה הזאת".

 

57% לא
43% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE