הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כולם מתגייסים: נשיא אוקראינה הורה לשחרר אסירים עם ניסיון קרבי
וולודימיר זלנסקי הודה כי מדובר בהחלטה "לא קלה מנקודת מבט מוסרית", אך הסביר את הצורך בכל זוג ידיים כדי להגן על המדינה הנמצאת תחת מתקפה רוסית ברוטלית

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר ביום שני כי אסירים בעלי "ניסיון קרב אמיתי" ישוחררו מבתי הכלא על מנת לסייע במלחמה נגד רוסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא אוקראינה (צילום: AP)

 

בסרטון וידאו שפרסם, הנשיא האוקראיני אמר כי כל מי שמסוגל "להצטרף למאבק נגד הפולשים – חייב לעשות זאת", כולל אסירים שישוחררו כדי לעזור ב"מאבק למען המדינה שלנו". עד כה, זלנסקי הורה לכל גבר בין גילי 18 עד 60 להתגייס ללחימה.

זלנסקי המשיך והסביר: "על פי החוק הצבאי, אוקראינים בעלי ניסיון קרבי אמיתי, ישוחררו מבתי הסוהר, ויוכלו לפצות על עברם הפלילי בנקודות החמות ביותר של הסכסוך".

הנשיא הצדיק את המהלך בכך ש"לקחנו החלטה שהיא לא קלה מנקודת מבט מוסרית, אבל מועילה מנקודת מבט של ההגנה של המדינה. הפתח כעת הוא ההגנה".

כמו כן, הנשיא פנה לאיחוד האירופי וביקש שוב לצרף את המדינה באופן מיידי לגוש. "אנחנו פונים לאיחוד האירופי בבקשה להצטרפות מיידית של אוקראינה, באמצעות נוהל מיוחד חדש", אמר בסרטון. "המטרה שלנו היא להיות ביחד עם כל האירופים, והכי חשוב, להיות בשוויון. אני בטוח שזה הוגן, אני בטוח שזה אפשרי".

ההודעה של זלנסקי הגיעה לאחר שנערכו שיחות בין בכירים אוקראינים לרוסים עבור סיום הלחימה, אך הן הסתיימו ללא החלטה ברורה – כאשר הכוחות הרוסים ממשיכים בפלישה ומתקרבים בצעדי ענק לקייב.

לקראת השיחות, זלנסקי אמר שמטרת ארצו במשא ומתן שנוהל הייתה "הפסקת אש מיידית ונסיגת הכוחות הרוסיים", אם כי מלכתחילה אמר כי הוא לא מאמין שהשיחות יועילו בדבר. עם זאת, יועץ בכיר של הנשיא אמר ששני הצדדים ייפגשו שוב בקרוב.

 

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE