הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן הודיע על סגירת המרחב האווירי האמריקני למטוסים רוסים
הנשיא האמריקני נשא את נאום 'מצב האומה', שם אמר כי ארה"ב מטילה סנקציות נוספות על רוסיה, וכי צעדים נוספים בדרך: "אין לו מושג מה מגיע"

בנאום 'מצב האומה' הראשון של הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן הודיע כי ארצות הברית תסגור את המרחב האווירי שלה לכל המטוסים הרוסיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביידן בנאום מצב האומה (צילום: EPA)

 

"הערב, אני מכריז שנצטרף לבעלי בריתנו בסגירת המרחב האווירי האמריקאי לכל הטיסות הרוסיות, במטרה ליצירת בידוד נוסף של רוסיה והוספת לחץ נוסף על הכלכלה שלה", אמר הנשיא, שהצטרף לצעדים דומים שהחילו קנדה והאיחוד האירופי.

חברת התעופה הגדולה ברוסיה, Aeroflot, אמרה ביום שני כי היא השעתה את הטיסות לניו יורק, וושינגטון, מיאמי ולוס אנג'לס בגלל ההחלטה של קנדה. אף חברת תעופה אמריקנית לא טסה לרוסיה, אם כי כמה טיסות להודו עוברות במרחב האווירי הרוסי. אמריקן איירליינס מנתבת את טיסתה הבודדת בין דלהי לניו יורק כדי להימנע מלעבור מעל רוסיה.

בנאומו לאומה, הנשיא ביידן אמר כי פוטין "טעה באופן חמור" כאשר תקף את שכנתו. "לפני שישה ימים, ולדימיר פוטין ביקש לזעזע את היסודות של העולם החופשי מתוך מחשבה שהוא יכול לכופף אחרים בדרכים המאיימות שלו. אבל הוא טעה בחישוב. הוא חשב שהוא יכול להתגלגל לאוקראינה, ובמקום זאת הוא פגש חומת כוח שלא תיאר לעצמו".

פוטין "חשב שהמערב ונאט"ו לא יגיבו. והוא חשב שהוא יכול לפלג אותנו. פוטין טעה – היינו מוכנים".

 

 

ביידן הוסיף שהוא מוכן להמשיך ליישם סנקציות נוספות ולהקשות כלכלית על ממשלתו של ולדימיר פוטין. "אין לו מושג מה מגיע", אמר הנשיא. "לאורך ההיסטוריה שלנו למדנו את הלקח הזה: כאשר דיקטטורים לא משלמים מחיר על התוקפנות שלהם – הם גורמים לכאוס. הם ממשיכים לנוע. והעלויות והאיומים על אמריקה והעולם ממשיכים לעלות".

הנשיא הדגיש כי המהלכים של ארצות הברית ושאר המדינות שהתגייסו למאבק לטובת אוקראינה, הביאו לבידוד נוקשה יותר על פוטין ורוסיה. "הרובל איבד 30% מערכו. שוק המניות הרוסי איבד 40% מערכו, והמסחר נותר מושעה. כלכלת רוסיה מתערערת, ופוטין לבדו אשם".

עוד אמר בנאומו, כי משרד המשפטים האמריקני מרכיב כוח משימה ייעודי בתגובה ל"פשעי האוליגרכים הרוסים. אנחנו מצטרפים לבעלי בריתנו האירופיים כדי למצוא ולתפוס את היאכטות שלהם, דירות היוקרה שלהם, המטוסים הפרטיים שלהם".

 

 

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE