הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שנה וחצי לאחר מותה הטרגי של כוכבת "גלי": בנה של נאיה ריברה יזכה לפיצוי כספי
הרשויות במחוז ונטורה הציעו את הפיצוי בעקבות תביעת ענק שהוגשה ע"י בעלה לשעבר של השחקנית, אך סכום הפיצוי המדויק לא פורסם. "לא באמת ניתן להתגבר על הטרגדיה, אך הפיצוי יסייע לג'וזי במהלך חייו", נמסר מעורכי הדין

מחוז ונטורה שבדרום קליפורניה הסכים לשלם פיצויים למשפחתה של נאיה ריברה, כוכבת הסדרה "גלי" שטבעה למוות בקיץ 2020 בעת שבילתה באגם באזור לוס אנג'לס ביחד עם בנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ריברה לצד בנה

 

כזכור, הטרגדיה הקשה התרחשה ב-8 ביולי 2020 באגם פירו. ריברה בת ה-33 הגיעה לאגם ביחד עם בנה ג'וזי (אז בן 4). השניים שכרו סירה, אולם כאשר כלי השיט לא שב לרציף במועד שנקבע, בעל העסק יצא לבדוק מה עלה בגורלם.

כאשר הגיע לכלי השיט, הוא מצא את הילד הקטן כשהוא ישן, ובהמשך ג'וזי סיפר שאמו נעלמה לאחר שהם שחו. גופתה של ריברה, שכאמור מוכרת לרבים מתפקידה בסדרה המוסיקלית "גלי", נמצאה כעבור חמישה ימים.

במשרד השריף של מחוז ונטורה מסרו בזמנו כי הגופה ככל הנראה נלכדה מתחת לצמחייה במים במשך מספר ימים, ועל כן נדרשה תקופה כה ארוכה למצוא אותה בתוך האגם הקטן.

בנובמבר 2020, בעלה לשעבר של ריברה - ריאן דורסי - הגיש תביעה נגד מחוז ונטורה (בשמו ובשמם בנם המשותף), בה נטען שהרשויות במחוז פעלו בצורה רשלנית וגרמו למותה.

 

ריברה ובעלה לשעבר ריאן דורסי ב-2015 (צילום: AP)

 

מוקדם יותר השבוע דווח שדורסי ובני משפחתה של ריברה הסכימו לבטל את התביעה בתמורה לפיצוי כספי, אך הסכום המדויק לא פורסם. כמו כן, חשוב להדגיש כי בית המשפט טרם אישר את ההסדר (דיון יערך ב-16 במרץ).

"ג'וזי יפוצה על כך שנאלץ לחוות את טביעתה למוות של אמו האהובה באגם פירו", נמסר מעורכי הדין של דורסי, "על אף שלא באמת ניתן להתגבר על מותה הטרגי, אנחנו מרוצים מכך שהפיצוי הכספי יסייע לג'וזי בחייו".

באופן רשמי, מותה של ריברה הוגדר ע"י חוקר מקרי המוות במחוז כ"תאונה", אך כאמור, משפחתה סבורה שהרשויות פעלו באופן רשלני. בתביעה נטען שבסירה לא הותקנו מספיק אמצעי בטיחות, למשל סולם שיאפשר לטפס בבטחה אל כלי השיט, מכשיר קשר, חבל או עוגן.

עוד נטען בתביעה כי לא היו חגורות הצלה על כלי השיט, אולם בעדותו של בעל המקום הוא הסביר שהציע לריברה חגורת הצלה, וזו סירבה בנימוס. למרות שלא רצתה בכך, הוא טען ששם חגורת הצלה נוספת בסירה.

 

החיפושים אחר ריברה באזור אגם פירו, בקיץ 2020 (צילום: משרד השריף במחוז ונטורה)

 

בתביעה אף נטען שאנשי מחוז ונטורה לא עשו מספיק כדי לחשוף את הסכנות הקיימות באגם, למשל הרוח החזקה שעלולה להרחיק את כלי השיט משוחים שקופצים למים, וזאת למרות ש-26 בני אדם טבעו למוות באגם מאז 1959: "בזמן שנאיה וג'וזי שחו במים, הסירה כנראה התרחקה מהם בגלל הרוח, שהגיעה למהירות של כ-34 קמ"ש באותו יום", נכתב בתביעה.

עוד עולה מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט שריברה לא הצליחה לעזור לבנה לעלות בחזרה לכלי השיט כפי שדווח תחילה: "ג'וזי שמע את זעקות אמו ואז היא נעלמה מתחת למים. היא כנראה לא ידעה שהוא הספיק לעלות בחזרה על הסירה, אך היא בוודאי ידעה שהיא עומדת למות ושהיא לא תראה את בנה שוב", נכתב בתביעה.

45% לא
55% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE