הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מגנה את הפלישה הרוסית כ"שואה" – אך מסרב להזכיר את שמו של פוטין
הנשיא לשעבר אמר כי הוא מזדעזע אל מול התמונות הקשות המגיעות מאוקראינה, אך כאשר נשאל ישירות מה דעתו על הנשיא הרוסי – הוא התחמק מלענות על כך

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ גינה את הפלישה הרוסית לאוקראינה, אותה כינה "שואה", אך לא אמר מילה על הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, שפתח את ה"מבצע הצבאי" האכזרי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ ופוטין (צילום: Shutterstock)

 

במהלך ראיון ב'פוקס ביזנס', המנחה מריה ברטירומו שאלה את טראמפ כיצד לדעתו הנשיא ג'ו ביידן צריך להגיב ל"פשעים האפשריים נגד האנושות" של פוטין.

הנשיא לשעבר ענה: "אנחנו צופים בשואה. אנחנו צופים במשהו שמעולם לא ראיתי קודם לכן, הדרך שבה הם נכנסים – הם מפוצצים בניינים עם ילדים, עם נשים, עם מקצועות, עם אנשים – אנשים פשוטים. הם מפוצצים ללא הבחנה, הם פשוט יורים טילים ורקטות ענק לתוך הבניינים האלה, וכולם מתים".

"המספרים הרבה יותר גרועים ממה שאנחנו רואים בטלוויזיה... הרבה אנשים מתים, ואנחנו מאפשרים לזה לקרות", הוסיף טראמפ.

ברטירומו הזכירה את דבריו של הנשיא ה-45 בחודש שעבר, שאמר כי פוטין הוא "חכם" ו"מתמצא", ושאלה אם הוא עדיין מעניק למנהיג הרוסי כבוד "בשלב זה".

 

(צילום: רויטרס)

 

טראמפ התחמק מלגנות את הנשיא הרוסי ואמר: "הם חייבים להפסיק להרוג את האנשים האלה. הם הורגים את כל האנשים האלה, והם חייבים לעצור את זה. עכשיו. הם לא מכבדים את ארצות הברית, וארה"ב לא עושה שום דבר בנידון".

"זו שואה. זה דבר נורא שקורה", המשיך טראמפ.

כזכור, כאשר פוטין הכריז על הכרה בעצמאות אזורים במזרח אוקראינה הנשלטים על ידי המורדים, אשר נתמכים על ידי מוסקבה, טראמפ כינה את המהלך "חכם".

 

(צילום: AFP)

 

הוא ספג ביקורת על דבריו, מה שלא מנע ממנו להמשיך לשבח את פוטין. במהלך נאומו בסוף השבוע בוועידת הפעולה הפוליטית השמרנית באורלנדו, הנשיא לשעבר סיפר: "נשאלתי על ידי עיתונאים אם אני חושב שהנשיא פוטין חכם. אמרתי, 'כמובן שהוא חכם'. הבעיה היא לא שפוטין חכם, אבל הבעיה היא שהמנהיגים שלנו מטומטמים".

בתוך כך, תובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, אמר ביום שני כי הוא יתחיל לחקור את פוטין על פשעי מלחמה. לדבריו של כרים א. א. חאן, יש לו "בסיס סביר להאמין שגם פשעי מלחמה וגם פשעים נגד האנושות בוצעו באוקראינה".

על פי הנתונים מאוקראינה, יותר מ-2,000 אזרחים נהרגו מאז שרוסיה פתחה במתקפה המחרידה על המדינה, כאשר הפציצה בתי חולים, גני ילדים ובנייני מגורים, ללא כל הבחנה. במקביל, יותר מ-875,000 בני אדם נמלטו מהמדינה, בעיקר נשים וילדים – כאשר הגברים נשארים ברחובות כדי להגן בגופם על אוקראינה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE