הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זלנסקי ניסה להפוך את אוקראינה למדינה גרעינית": ראש ביון החוץ הרוסי מטיל פצצה וטוען - "האמריקאים ידעו על זה"
ראש ביון החוץ הרוסי בהתבטאות מפתיעה, עתה נותר לתהות האם מדובר בעובדה או שמא בדיסאינפורמציה רוסית במטרה לייצר הצדקה לפלישה?

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי איים להוציא את אוקראינה מהסכם בודפשט בו ויתרה אוקראינה העצמאית על הארסנל הגרעיני שירשה מברית המועצות בתמורה לערבויות ביטחוניות, כשבמקביל הוא סקר את אפשרות פיתוח התשתיות הגרעיהיות של אוקראינה, כך טען מוקדם יותר הערב ראש שירות ביון החוץ הרוסי (SVR), סרגיי נרישקין, תוך שהוא מתעקש כי "האמריקאים יודעים על התוכניות של האוקראינים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נרישקין, טוען כי ה-SVR השיג מידע מודיעיני המראה כי אוקראינה עובדת על בניית נשק גרעיני משלה והדגיש כי איומיו של הנשיא וולודימיר זלנסקי לנטוש את הסכם בודפשט לא היו רק "הבטחה ריקה מתוכן".

עוד ציין נרישקין כי אוקראינה שימרה פוטנציאל טכני ליצירת חימוש גרעיני וכי פוטנציאל זה אף היה ברמת התשתיות לא פחות גבוה מזה של איראן וצפון קוריאה.

"לא רק [רוסיה] ידעה על זה, אלא גם האמריקנים ידעו. יחד עם זאת, לא רק שהם לא התערבו בתוכניות שלהם, אלא גם [הם] היו מוכנים, כמו שאומרים, להושיט יד לעזרה. האמריקנים, ככל הנראה קיוו שהגרעין האוקראיני יהיה מכוון לא למערב, אלא למזרח".

ראש המודיעין הרוסי הטיח עוד האשמות בכל הנוגע לחוסר המעש של מדינות האיחוד האירופי שלטענתו לא נקטו כל פעולה בעקבות איומיו של זלנסקי בוועידת הביטחון של מינכן להפריש את ארצו מהסכם בודפשט משנת 1994 בו נקבע כי אוקראינה העצמאית החדשה תוותר על הארסנל הגרעיני, ותישבע להישאר לא גרעינית.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר מוקדם יותר שמוסקבה לא יכולה לאפשר פריסת נשק שיאיים על רוסיה בשטח אוקראינה.

הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין הורה ב-24 בפברואר על פתיחת מבצע מיוחד של הכוחות המזוינים הרוסים באוקראינה לפירוז המדינה ו"די-נאציפיקציה' כך לטענתו.

מאז אלפי חיילים ואזרחים אוקראינים נהרגו, כולל מאות חיילים רוסיים כאשר חלקים גדולים של המדינה המזרח-אירופית נשטפו על ידי כוחות היבשה, האוויר, והים של מוסקבה.

במקביל מדינות המערב החלו מבודדות את רוסיה בזירה הדיפלומטית תוך המטרת שורה רחבה של סנקציות כלכליות ותרבותיות אשר נכון לעתה פגעו קשות בכלכלה הרוסית, וביחסי רוסיה ההולגת ומתבודדת והמערב.

הלילה נפגשו שוב נציגי הצד האוקראיני והרוסי במסגרת שיחות הנערכות בגבול הבלרוסי.

סגן שר החוץ האמריקני הודה כי 'וושינגטון מקווה כי זו תחילת הסוף של המבצע' בעקבות הצלחת הסבב השני של השיחות.

בעוד הדרישות הרוסיות כוללות הכרה בסיפוח קרים ובחבלים הבדלניים במזרח אוקראינה תוך שימור על ניטרליות אוקראינית מול נאט"ו, הדרישה האוקראינית היא הפסקת אש מידית, והמשך הדיון לאחר הפסקת האש המידית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE