הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוליגרך רוסי: "מסך הברזל ירד - רוסיה בדרך לאסון כלכלי"
אולג דריפסקה שהונו מוערך בכ-9 מיליארד דולרים נאם בכנס כלכלי על אדמת רוסיה בו ניבא כי הכלכלה המקומית הולכת לעמוד בפני "משבר פיננסי אכזרי ביותר" כמותו לא ידעה מאז התפרקות בריה"מ

הסנקציות הבינלאומיות הקשות שהוטלו על רוסיה בשל הפלישה לאוקראינה יכניסו את המדינה למשבר כלכלי שלא נראה כמותו, הזהיר המיליארדר אולג דריפסקה.

"אני מבין את זה יותר טוב מהשאר".

"כשאנשים שואלים: האם המערב הולך להוריד את 'מסך הברזל'? 'אז מסך הברזל' כבר הורד", הכריז דריפסקה במהלך נאומו בפורום כלכלי בעיר קרסנויארסק בסיביר ביום חמישי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


'מסך הברזל' הוא מונח מתקופת המלחמה הקרה, המיוחס לווינסטון צ'רצ'יל, ששימש לתיאור בידודה של ברית המועצות ומדינות הלוויין שלה מהמערב.

אבל דריפסקה, שהיה האיש העשיר ביותר ברוסיה בסוף שנות ה-2000, השתמש בו כדי להתייחס לסנקציות החדשות שהטילו על מוסקבה על ידי ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות אחרות בתגובה לפלישתה לאוקראינה.

בין היתר נאסר על מטוסים רוסיים להשתמש במרחב האווירי האמריקאי והאירופי; ועל כמה מהבנקים הגדולים במדינה הקשר לרשת התשלומים העולמית SWIFT; במקביל חברות זרות גדולות כמו אפל, נייק ואיקאה עצרו את פעילותן ברוסיה.

"המשבר הפיננסי האכזרי ביותר" ממתין לרוסיה בשנים הקרובות, הוא התעקש.

"הכפילו את משבר 1998 בשלוש לפחות", הצהיר.

באוגוסט 1998 עמדה רוסיה למול אחד הזעזועים הכלכליים הקשים ביותר בהיסטוריה המודרנית שלה. כאשר ערך הרובל צנח והמדינה כמעט נכנסה לחידלון חובות מוחלט.

בינתיים דריפסקה הציע מספר צעדים שרוסיה חייבת לנקוט אם ברצונה ליישר את ההודרים ו"להתחיל שוב להרים את מסך הברזל".

"שלב ראשון הוא שלום. שלב שני הוא פתיחת דיון כנה על איפה אנחנו חיים, איך אנחנו חיים, באילו תנאים, מי אחראי על מה ומי נושא באילו סיכונים", הציע איל האלומיניום, שקיבל אזרחות קפריסאית (כמו אוליגרכים אחרים) ב-2017.

רוסיה כידוע שלחה את חייליה לאוקראינה ביום חמישי האחרון, ואמרה שזו הדרך היחידה לעצור את שפיכות הדמים ברפובליקות המתפרקות של דונייצק ולוגנסק, ולמנוע מאוקראינה לנסות להשיב אותן בכוח.

לפי מוסקבה, היא לא התכוונה לכבוש את שכנתה, אלא ביקשה לבצעי ''דה-נאציפיקציה" ולמנוע מתקפה אוקראינית מוקדמת.

קייב הכחישה שהיא נוקטת כל תוכנית לפתוח בהתקפה בקנה מידה על שתי הרפובליקות הבדלניות, ומאשימה את רוסיה בניהול מלחמה ללא התגרות כנגדה.

14% לא
86% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE