הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נקודת המפנה של ביידן? זינוק חד בשיעור התמיכה בנשיא ארה"ב לאחר נאום מצב האומה
שיעור התמיכה בנשיא ביידן זינק ל-47% בסקר NPR ו-PBS שפורסם השבוע, עלייה של 8% בהשוואה לסקר המשותף הקודם. יותר מ-80% מהמשיבים הביעו תמיכה בהטלת סנקציות על רוסיה

שיעור התמיכה בנשיא ביידן זינק בשמונה אחוזים בהשוואה לחודש שעבר, כך עולה מסקר חדש שפורסם השבוע אשר בחן את השפעת נאום "מצב האומה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ביידן במהלך נאום "מצב האומה", מוקדם יותר השבוע בקונגרס (צילום: Getty Images)

 

הסקר נערך מוקדם יותר השבוע (ב-1 וב-2 במרץ, אחרי נאום מצב האומה) ע"י הרדיו הציבורי NPR, מכללת מאריסט בניו יורק וחדשות PBS, ומצא כי שיעור התמיכה של הנשיא עומד על 47%. לשם השוואה, באותו סקר בחודש שעבר שיעור התמיכה של ביידן עמד על 39% בלבד.

זוהי בשורה מצוינת עבור הנשיא הדמוקרטי, בייחוד לאחר חודשים ארוכים שבהם שיעור התמיכה בו צנח לשפל חדש. למעשה, הפעם האחרונה שבה שיעור התמיכה בביידן היה גבוה יותר היה באוגוסט האחרון, לפני הנסיגה מאפגניסטן (והפיגוע הקשה שגבה את חייהם של 13 חיילים אמריקאים).

 

 

מצד אחד, נאום מצב האומה השנתי (שמתקיים בכל שנה שבה אין השבעה של נשיא חדש) בדרך כולל גורר עלייה בשיעור התמיכה, אך ד"ר לי מירינגוף - בכיר במכללת מאריסט - הסביר שזו הפעם השישית בלבד מאז 1978 שבה נאום מצב האומה הוביל לעלייה של יותר מארבעה אחוזים בשיעור התמיכה הכללי.

"זה זינוק חריג ומקרב [את ביידן] למקום שהיה לפני אפגניסטן", הוא הסביר.

 

83% ממשיבי הסקר תומכים בהטלת סנקציות על רוסיה בעקבות המלחמה באוקראינה (צילום: AP)

 

לצד שיעור התמיכה הכללי, הסקר ביקש לבחון נושא ספציפיים שמעסיקים את האומה האמריקאית. כך למשל, בכל הנוגע לטיפול במשבר הקורונה, 55% ממשיבי הסקר הסבירו שהם שבעי רצון מהנשיא, וזאת לעומת 47% שטענו זאת בסקר הקודם.

בקשר למלחמה באוקראינה, 52% העידו על כך שהם מרוצים מהאופן שבו הנשיא מנהל את המשבר. לשם השוואה, בסקר הקודם - שנערך לפני הפלישה הרוסית למדינה אך אחרי שפוטין שלח יותר מ-100 אלף חיילים לגבול עם אוקראינה - רק 34% סברו שהנשיא ביידן מטפל במשבר בצורה טובה.

לא פחות מ-83% ממשיבי הסקר אמרו שהם תומכים בהחלטה של ארצות הברית ומדינות נוספות להטיל סנקציות על רוסיה.

הסקר פורסם כשמונה חודשים לפני בחירות האמצע, במהלכן מפלגתו של הנשיא תנסה לשמור על בית הנבחרים (כיום יש 222 דמוקרטים, 211 רפובליקנים ושני מושבים פנויים) ועל הסנאט (ובו שוויון 50-50 בין שתי המפלגות, כאשר הדמוקרטים שולטים בבית העליון בזכות סגנית הנשיא האריס).

האם העלייה בשיעור התמיכה תסייע לדמוקרטים במשימתם? ימים יגידו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE