הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מוות בלתי מוסבר": אוליגרך אוקראיני נמצא תלוי באחוזתו שבפאתי לונדון
מיכאיל ווטפורד, אשר נולד באוקראינה והיגר ללונדון לאחר נפילת בריה"מ נמצא תלוי בתוך דלת המוסך של אחוזתו, נכון לעתה החוקרים לא הצליחו לקבוע את נסיבות מותו

הרשויות בלונדון חוקרות מקרה מוות מסתורי במסגרתו אוליגרך אוקראיני נמצא מת באחוזתו שבפאתי לונדון מוקדם יותר השבוע, כך חשפה המשטרה הבריטית ביום חמישי.

מותו של מיכאיל ווטפורד, בן 66, נקבע לאחר שהרשויות נקראו לביתו שבסארי, ממש מחוץ ללונדון, ביום שני, בשעות הצהריים וגילו את גופתו.

הרשויות מסרו שנסיבות מותו של הטייקון לא נראו חשודות אך באותה מידה לא מצאו כל הסבר והגדירו את המקרה כ"בלתי מוסבר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ווטפורד, אב לשלושה - שעשה את הונו בנפט וגז לאחר נפילת ברית המועצות - נמצא תלוי במוסך שלו, כך דיווח ה"סאן".

מקורביו וחבריו אמרו כי עיתוי מותו מעורר שאלות, במיוחד בעקבות ניסיון הרצח של הסוכן הכפול הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל שאירע על אדמת בריטניה, וניסיונות דומים להתנקש באוליגרכים ומתנגדי משטר-פוטין שהפכו לגולים ומצאו מקלט מדיני וכלכלי בממלכה המאוחדת.

"ייתכן שהמצב הנפשי שלו הושפע מהמצב באוקראינה", טען חבר משפחה.

"העיתוי של מותו והפלישה לאוקראינה בוודאי לא היה מקרי".

מקורב אחר עלום שם אמר: "אחרי כל שאר מקרי המוות החשודים של אזרחים ומקורבים רוסים בבריטניה, זה רק טבעי שיהיו ספקולציות לגבי מותו". ווטפורד נולד בשם מיכאיל טולסטויה באוקראינה, אך שינה את שם משפחתו כשעבר לבריטניה.

הוא גר באחוזתו עם אשתו האסטונית, ג'יין, לאחר שעברו מלונדון.

במקביל, שרת החוץ הבריטית ליז טרוס, הודיעה ב-27 בפברואר כי יש לה "רשימת חיסול" של אוליגרכים רוסים שיעמדו בפני סנקציות בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, כך דיווח ה"גרדיאן" במאמר נפרד.

"אנחנו מכוונים למטוסים הפרטיים של אוליגרכים, אנחנו נכוון לנכסים שלהם, אנחנו נכוון לנכסים אחרים שיש להם", אמרה טרוס לפי הדיווח לכלי חדשות מקומיים בסוף השבוע האחרון,

"לא יהיה להם איפה להתחבא".

62% לא
38% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE