הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אילון מאסק: "זה יפגע בטסלה, אך ארה"ב חייבת להגדיל את ייצור הגז והנפט כדי לפצות על רוסיה"
למרות שהתעשר לא ממכירת רכבים חשמליים האיש העשיר בעולם קרא לממשל האמריקאי להתחיל ולפעול למען הגדלת ייצור הנפט והגז - "זמנים יוצאי דופן, דורשים צעדים יוצאי דופן", בינתיים בוושינגטון הדמוקרטים לא ממהרים להקשיב לו

מנכ"ל טסלה אילון מאסק קרא לארה"ב להגביר את ייצור הנפט והגז המקומי שלה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"שונא להגיד את זה, אבל אנחנו צריכים להגדיל את תפוקת הנפט והגז באופן מיידי", צייץ מאסק ביום שישי.

"זמנים יוצאי דופן דורשים צעדים יוצאי דופן".

מאסק הודה שלמרות שיוזמה כזו תפריע למודל העסקי של יצרנית הרכב החשמלי שבבעלותו 'טסלה', הרי שקצב המעבר לאנרגיה מתחדשת מדלקים מאובנים עדיין לא מספק, והיצוא הרוסי הצונח מחמיר את הביקוש לאנרגיה מקומית.

"ברור שזה ישפיע לרעה על טסלה, אבל פתרונות אנרגיה ברי-קיימא פשוט לא יכולים להגיב באופן מיידי כדי לפצות על יצוא הנפט והגז הרוסי", הוסיף.

הדברים מגיעים לאחר שמחירי הדלק חצו את רף 4 הדולרים לגלון בכ-10 מדינות בארה"ב, כאשר בקליפורניה המחירים הגיעו ליותר מ-5 דולר לגלון. למרות עליית מחירי הגז, מחוקקים משני המפלגות בקונגרס עדיין קוראים לאיסור מוחלט על נפט וגז רוסיים כדי להעניש את המדינה על פלישתה לאוקראינה.

"אני בעד זה", אמרה דוברת הבית ננסי פלוסי, "לאסור על נפט להגיע מרוסיה", הבעיה היחידה שאותה פלוסי לא קוראת במקביל לעלייה בייצור הנפט והגז האמריקני...

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי, הידהדה על הצהרותיו של פלוסי, ואמרה שממשל ביידן שוקל אמברגו על הנפט הרוסי.

"אנחנו בוחנים אפשרויות שנוכל לנקוט כרגע כדי לצמצם את צריכת האנרגיה הרוסית בארה"ב, אבל אנחנו מאוד ממוקדים במזעור ההשפעה על המשפחות", אמרה פסאקי.

"אם תפחית את ההיצע בשוק העולמי, אתה הולך להעלות את מחירי הגז".

נכון לעכשיו, על פי הדיווחים, ארה"ב קונה כ-650,000 חביות נפט ביום מרוסיה, שהיא יצרנית הנפט השלישית בגודלה בעולם.

"הסדר כזה אומר שארה"ב מממנת בעצם את מלחמתה של רוסיה באוקראינה תוך שהיא מזניחה את עצמאותנו האנרגטית שלנו", ציינה הנציגה לורן בוברט ממדינת קולורדו.

"אמריקה מממנת את המלחמה של רוסיה על ידי רכישת נפט וגז רוסיים במקום לייצר משלנו", צייצה ביום שבת.

יש לציין שלמרות שביידן והקונגרס רוצים לאסור את האנרגיה הרוסית, הם עדיין לא פתוחים לרדוף אחרי עצמאות אנרגטית של אמריקה, מה שיהיה מנוגד לתוכנית השמאל הקיצוני לייצר את ה'גרין ניו דיל'.

יתכן גם, שאנשי השמאל בארה"ב שכחו שהניו-דיל המקורי של נשיא ארה"ב פרנקלין דלנו רוזוולט, כשל לעמוד ביעדיו ולא הצליח להציל את ארה"ב מהמשבר הכלכלי העולמי.

10% לא
90% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE