הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ממשל ביידן הכין תכנית מגירה אם זלנסקי יהרג"
ברקע הלחימה מחלקת המדינה בוושינגטון מכינה את השטח למה שהיא מכנה 'ממשלת אוקראינה הגולה' שתפעל בצמוד לכוח גרילה של מורדים, השאלה המרכזית היא האם הדבר יתרחש מתוך מערב אוקראינה, לונדון, או דווקא פולין

פקידים אמריקאים שצוטטו ב"וושינגטון פוסט" וב"ניו יורק טיימס" בסוף השבוע חשפו כי להנהגת אוקראינה ולתומכיה המערביים יש "תוכניות מגירה" להקים ממשלה בגלות אם כוחות רוסיים ישתלטו על המדינה. הדיווחים חושפים כי "מהומה תכנונית" מתרחשת במחלקת המדינה מאז החלה הפלישה הרוסית לפני שבוע וחצי.

"אנחנו מכינים תכנית מגירה עכשיו לכל אפשרות", צוטט פקיד בכיר בממשל ביידן ב-Washington Post, אשר ציין את פולין כמקום הסביר של ממשלה אוקראינה הגולה. בינתיים, אותו מקור טען כי בעלות ברית מערביות דנות כיצד יוכלו להבטיח את המשך אוקראינה "אם הנשיא וולודימיר זלנסקי ייתפס או ייהרג".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא זלנסקי, שכינה עצמו היעד "מספר 1" של הקרמלין, זוכה להכרה בוושינגטון כ"כוח המרכזי" המסוגל לגייס התנגדות מזוינת של אוקראינים מקומיים מעבר לגבול הפולני.

"אם ארה"ב ובעלות בריתה יבחרו לתמוך בהתקוממות, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי יהיה הכוח המרכזי לכך", אמרו גורמים רשמיים, "הוא שומר על המורל והוא יגייס את האוקראינים החיים תחת הכיבוש הרוסי כדי להתנגד לאויבם החזק והמצויד היטב", לפי הפוסט.

יועציו של זלנסקי גם תיארו את התוכניות החשאיות שצוות האבטחה יעבירו אל הגבול, ומחוץ למדינה, במקרה של השתלטות רוסית מהירה על כל מבני הממשלה.

בכירה אחת צוטטה כאומרת, "עד כה, הוא סירב ללכת".

גם מנהיגי אירופה פועלים מאחורי הקלעים לתמוך בממשלת אוקראינה במידה והבירה והערים הגדולות ייפלו.

החלטה של ​​האו"ם בשבוע האחרון בגנות הפלישה, שגררה 141 קולות 'נגד', היא אחד המרכיבים של "הנחת היסוד" להכיר בממשל זלנסקי כממשלה הלגיטימית של אוקראינה ולהשאיר אותה על פני השטח גם אם היא כבר לא שולטת בשטח, אמר בכיר אירופי.

נראה ש"תכנון" כזה בצד האמריקני כבר עובר לכיוון שמירה על תמיכה סמויה במרד אוקראיני הנלחם בכל פוטנציאל לכיבוש הרוסי של המדינה זאת בזמן שרוסיה תבקש להתקין ממשלת "בובות" בקייב, לפי ה-NY Times.

"במהלך ביקור רשמי, מפקד מבצעים מיוחדים של אוקראינה, אמר לנציג מייקל וולץ מפלורידה, ולנציג סת' מולטון ממסצ'וסטס שהם מתאמנים ומתכננים להתמקד בשמירה על אופוזיציה חמושה, בהסתמך על טקטיקות דמויות מורדים", נכתב בטיימס.

יתרה מכך, ביום שישי רוברט אובראיין - היועץ לביטחון לאומי לשעבר של דונלד טראמפ - תדרך את המחוקקים השמרנים במה שיידרש כדי לתמוך בממשלת זלנסקי הגולה.

"אנחנו צריכים להכיר בהם כממשלה בגלות, בוורשה או בלונדון, ואנחנו צריכים להתייחס לאוקראינה כאל אוקראינה הכבושה", צוטט אובריאן ב-NBC.

ובנפרד, הנציג ג'ייסון קרואו מקולורדו - שנמצא בוועדות המודיעין והשירותים המזוינים - הציב חלק מהקשיים, המרכזי שבהם - כמה רחוק מסוגל כוח הפלישה הרוסי להגיע במונחים של לקיחת שטח אוקראיני.

"אחד האתגרים שעומדים בפנינו הוא היכן יהיה מקום מושבה של ממשלת אוקראינה, והאם תצטרך לעבור ללבוב, או למקום ממערב לנהר הדנייפר? או שזה להתרחש במיקום למקום כלשהו מחוץ לאוקראינה?" הוא אמר לפי NBC.

 

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE