הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיני חלב: למה חשוב לשמור עליהן עד שנופלות וכיצד עושים זאת
הורים רבים טועים לחשוב כי שיני החלב במילא נושרות ולכן אין טעם לשמר אותן. אך למעשה, לשיני החלב תפקיד מהותי לביטחון העצמי, לדיבור, ואף למשקל תקין. הנה כל המידע הרלוונטי שכדאי שתדעו, וגם כמה דרכים מרכזיות ליישם אותו

שיני החלב מתחילות להתפתח כבר בשלבים המוקדמים של ההריון, והן בוקעות סביב גיל חצי שנה כאשר עד גיל שנתיים צפויות כבר כל השיניים לבקוע. הורים רבים אינם מודעים לחשיבות האדירה של שיני החלב, מתוך הנחה כי אין צורך לטפל בשיניים ״זמניות״. אך לשיני החלב חשיבות אדירה, הכנה כמה נקודות מרכזיות:

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דיבור ומשקל תקין

שיני החלב מהוות את השלב הראשון בעיכול נכון ויעיל. ילדים עם שיני חלב לא בריאות וחזקות, יחוו קשיי לעיסה ובמקרים רבים יסבלו מתת משקל. גם בנוגע לדיבור, הדבר דומה. על מנת ללמוד ולהתחיל לומר את המילים הראשונות, יש צורך בשיניים בריאות, עליהן ניתן להישען בזמן הדיבור וההגייה. 

שמירת מקום לשיניים קבועות

תפקיד נוסף וחשוב במיוחד של שיני החלב הוא לשמור מקום לשיניים הקבועות הצומחות לאחר הנשירה של שיני החלב. במילים אחרות, שיני החלב עוזרות ללסת להתפתח בצורה תקינה. 

אז איך מיישמים את זה ושומרים על שיני החלב בריאות וחזקות?

1. שמירה על הגיינת הפה: לנקות את הפה עוד לפני בקיעת השיניים, את החניכיים והלשון. כמובן שכאשר בוקעת השן הראשונה יש להקפיד אף יותר ולרכוש את מברשת השיניים הראשונה. 

2. שימוש בפלואוריד: מומלץ לבחור במשחת שיניים המכילה חומר זה, כאשר עם הגיל, מומלץ לעבור לריכוז גבוה יותר של פלואוריד. חומר זה מונע עששת, ומבטיח את בריאות השיניים.

3. תזונה: רצוי להימנע ככל האפשר משתייה של משקאות מתוקים ומזונות עתירי סוכר הנוטים להישאר על השיניים. כמו כן, מומלץ לשתות הרבה מים, בעיקר בין הארוחות. וכמובן, לצחצח שיניים בוקר וערב.

4. ביקורת אצל רופא השיניים: מומלץ לבצע ביקורת לפחות אחת לשנה אצל רופא השיניים, כבר מגיל שנה. עדיף להתייעץ עם הרופא, ובמידה וקיים סיכון לעששת או כל תופעה אחרת, יש לבצע את הביקורת אחת לחצי שנה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE