הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זלנסקי פונה ליהודי ארה"ב: "מדובר בהתנהגות נאצית טהורה – אנחנו עומדים בפני השמדה"
נשיא אוקראינה שוחח עם ועידת הנשיאים של ארגונים יהודים אמריקנים, שם השווה את מעשיו של פוטין למפלגה הנאצית, ואמר כי מה שהם חווים זו "טרגדיה גדולה"

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, פנה ליהודי ארצות הברית בעודו משווה את הפלישה הרוסית למסע הרצח של גרמניה הנאצית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי (צילום: AP)

 

ביום שני, זלנסקי – שהוא יהודי - שוחח עם ועידת הנשיאים של ארגונים יהודים אמריקנים ואמר: "מדובר בהתנהגות נאצית טהורה. אני אפילו לא יכול לסייג את בצורה אחרת".

עד כה, על פי הדיווחים, הכוחות הרוסים הרגו אלפי אזרחים אוקראינים ואילצו יותר מ-1.7 מיליון בני אדם לברוח מהמדינה. האוקראינים עדיין מצליחים להחזיק מעמד והם נלחמים בגבורה בכוחות הרוסים, זאת על אף שמספרם נמוך יותר מהרוסים ואין להם הרבה נשק.

"הם זורקים את עצמם מתחת לטנקים -רק כדי שתבינו מה קורה כאן", אמר נשיא אוקראינה בוועידה. הוא הוסיף כי בערים אותן הרוסים כיתרו, התושבים לא יכולים לעזוב, חסד להם מזון ומים והם איבדו את החיבור לחשמל וגם לאינטרנט.

"כל זה קרה בתקופת הנאצים", המשיך זלנסקי. "כל זה קרה כאשר הצבא הגרמני זרם באירופה, וכולם נתנו את העם היהודי והכניסו אותם לגטו.. הישרדותה של האומה האוקראינית – השאלה תהיה זהה לאנטישמיות... כל מיליוני האנשים האלה עומדים בפני השמדה, וזו טרגדיה גדולה".

הוא אמר כי הטענות של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין דומות לשקריו של ג'וזף גבלס, התעמולן הראשי של המפלגה הנאצית. "אני לא יודע מי כותב את הנאומים שלו", אמר על דבריו של פוטין.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE