הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אם ארה"ב הייתה תחת מלחמה – מי מבין הדמוקרטים או הרפובליקנים יישארו להילחם?
סקר ברחבי המדינה בחן את השאלה אם ארצות הברית הייתה עכשיו במקום בו נמצאת אוקראינה - ומצא מי "יעמדו וילחמו במקום לחפש ביטחון במדינה אחרת"

סקר שפורסם ביום שני העלה שאלה תיאורטית – אם ארצות הברית הייתה באותו מקום כמו אוקראינה, האם הרפובליקנים או הדמוקרטים היו נשארים ונלחמים על המדינה?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה נגד המלחמה במזרח אירופה מול הבית הלבן (צילום: AP)

 

מבין הרפובליקנים שהשתתפו בסקר של אוניברסיטת קוויניפיאק, 68% מהם אמרו שהם יישארו ויילחמו על ארצות הברית – לעומת 40% מהדמוקרטים. בקרב הדמוקרטים, 52% אמרו כי הם יברחו מהמדינה, לעומת 25% מהרפובליקנים.

בעוד שהשאלה ההיפותטית מקטבת בין המפלגות, רוב האמריקנים – 55 אחוזים – עדיין היו נשארים ונלחמים על המדינה, ורק 38% מהנסקרים אמרו שיעזבו את ארצות הברית.

"כאשר הם מתמודדים עם השאלה הנוראית שתכניס אותם לנעלי האוקראינים, אמריקנים אומרים שהם יעמדו וילחמו במקום לחפש ביטחון במדינה אחרת", אמר אנליסט הסקרים באוניברסיטת קוויניפיאק, טים מאלוי.

על פי הסקר, 66% מהרפובליקנים ו-91% מהדמוקרטים אמרו כי הם תומכים בקבלת פליטים מאוקראינה אל ארצות הברית.

עד כה, לפחות 1.7 מיליון מאזרחי אוקראינה ברחו מהמדינה מאז החלה המתקפה הרוסית לפני כמעט שבועיים. כך על פי נתונים של סוכנות הפליטים של האו"ם.

עוד ממצאי הסקר – 60% מהאמריקנים מאמינים כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אינו יציב נפשית ומוכן להשתמש בנשק גרעיני נגד מדינות נאט"ו.

כאשר המשתתפים נשאלו אם הפעולות של פוטין נגד אוקראינה הן דומות לפעולות של אדולף היטלר נגד אוסטריה וצ'כוסלובקיה לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה – מחצית מהנשאלים הסכימו עם הטענה.

אם פוטין יחליט ללכת מעבר לאוקראינה ולתקוף את מדינות נאט"ו, 79% מהנשאלים אמרו כי הם מסכימים שארצות הברית צריכה להגיב צבאית – כולל 82% מהרפובליקנים ו-88% מהדמוקרטים.

על פי הסקר, 83% מהרפובליקנים ו-91% מהדמוקרטים לא חושבים שלעם הרוסי יש השפעה על מה שפוטין וממשלתו בוחרים לעשות. מבין הנסקרים, 74% מרגישים שלעם הרוסי אין הבנה מלאה של מה שקורה באוקראינה.

"הרוסים נמצאים ברובם בחושך לגבי מה שקורה, ואינם מסוגלים לעצור את ההרס שנעשה על ידי פוטין. כך חושבים האמריקנים שרואים בפוטין מנהיג לא יציב נפשית. חצי מהאמריקנים משווים את פוטין לנבל האפל ביותר בהיסטוריה המודרנית, אדולף היטלר", הוסיף מאלוי.

קרוב למחצית מהאמריקנים, 49%, אומרים שהמתקפה על אוקראינה תרמה להם לתחושת החרדה.

כאשר נשאלו כמה זמן הם חושבים שהמלחמה תימשך, 19 אחוזים ענו שהם מאמינים כי היא תסתיים בעוד שבועות, 44 אחוזים אמרו בעוד חודשים – ו-23% ענו כי לדעתם המלחמה תימשך שנים.

בסקר השתתפו 1,374 מבוגרים בארצות הברית בפריסה ארצית, והוא נערך בין ה-4 ל-6 במרץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE