הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זיהום אוויר: מה הנזקים, וכיצד אפשר להימנע מהם
לפי ארגון הבריאות העולמי בכל רגע תשעה מתוך עשרה אנשים בעולם נושמים אוויר מזוהם, מה שמתקשר באופן כמעט ישיר עם תחלואה קשה, בעיקר של מחלות כלי דם, מערכת הנשימה, ומערכת הלב. ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב בנושא

למעלה מ-90 אחוזים מאוכלוסיית העולם מתגוררת באזור אורבני עם רמת זיהום גבוהה, אשר לפי הנתונים, אותו זיהום אוויר מוביל למותם של 7 מיליון בני אדם בשנה. אך החדשות הטובות הן שניתן למזער את הנזק. אך ראשית בואו נדבר על מה הם הגורמים לזיהום. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראשית, זיהום אוויר קשור לשינוי האקלים ושניהם קשורים לבעירה של פחם, נפט וגז אשר  מהווה מקור מרכזי ליצירת האנרגיה שאנו צורכים. אותה בעירה מייצרת חלקקים הנחשבים מסרטנים. בנוסף, גזים, חומרי הדברה ועוד המשוחררים לאוויר ממפעלי תעשייה, בתי חרושת, אתרי בנייה וכדומה מזהמים גם הם את האוויר.

כיצד האוויר מזהם את גופנו? 

הוא למעשה נכנס לגוף דרך העור ובעיקר דרך דרכי הנשימה. כך הוא למעשה מגיע לריאות ומשם עובר ללב. האוויר המזוהם עלול לגרום לדלקת ותחלואה. הנפגעים העיקריים הם חולי לב וריאות. כמו כן, מחקרים דיווחו כי באזורים מזוהמים נמצאה עליה באשפוזים עקב אירועים מוחיים כמו שבץ מוחי. 

מחקרים אחרים מצאו כי המוח של אנשים שחיו באזורים מזוהמים יותר, היה עם יותר נמקים ואוטמים – מצבים הקשורים עם הופעת דמנציה על סוגיה השונים. 

כיצד ניתן למזער את הנזקים?

לא ניתן להימנע באופן מוחלט מחשיפה לזיהום אוויר, אך כן ניתן למזער את הפגיעה: 

  • להימנע מהליכה ברחובות סואנים בשעת העומס.  
  • לצמצם שהייה לצד מקומות עצירה של מכוניות, כמו רמזורים, פקקים או חניונים.
  • להימנע מפעילות גופנית באזורים בהם האוויר מזוהם, למשל כבישים או אזורי תעשייה.   
  • אם גרים באזור עירוני רצוי לסגור חלונות ולאוורר הבית באמצעים מכניים כמו מאוורר.
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE