הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
להוריד קצב: למה חשוב שתתחילו לאכול לאט?
עבור רבים מדובר על משימה מאתגרת ולא פשוטה כלל, אך היא חשובה לא רק למשקל גופנו, אלא גם לבריאות הכללית. זה הזמן להבין לעומק מה עומד מאחורי ההמלצה לאכול לאט יותר

אנשים רבים מעידים על עצמם כי הם אוכלים מהר. מהר מדי. עובד הזו לא רק מובילה לעלייה במשקל, אלא גם לבעיות בריאות שונות. מי מאיתנו לא מכיר את ההמלצה לאכול לאט יותר? ובכן, מסתבר כי היא טומנת בחובה לא מעט יתרונות מרכזיים וחשובים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אנשים הנוטים לאכול מהר, ללא תשומת לב, נוטים לשקול יותר ביחס למי שאוכל לאט. למעשה, הם נמצאים בסיכון של 115% לסבול מהשמנת יתר, לעומת מי שלועס לאט. בסיום הארוחה, מערכת העיכול מסמנת לגוף לדכא את הורמון הרעב, מה שלמעשה מעניק לנו את תחושת השובע. מדובר על תהליך שלוקח עשרים דקות בערך, כך שמי שאוכל לאט יותר, חווה את אותו מצב מהר יותר, וכך אוכל פחות. 

במילים אחרות, הגעה לתחושת שובע מהירה יותר, מובילה לצריכה קטנה יותר של קלוריות. בנוסף, מחקרים שנעשו בתחום ובדקו קשר בין שמירה על יכולות קוגניטיביות ותזונה מצאו כי ייתכן ולעיסה מקנה יתרון בשמירה על זיכרון לאורך זמן.

אז איך עושים את זה? כיצד אוכלים לאט יותר?

  1. השתדלו לא להגיע לארוחות רעבים באופן קיצוני. אולי יש צורך ביותר ארוחות ביניים במהלך היום או להערך מראש לארוחה מסודרת בימים עמוסים. רעב קיצוני יוביל לאכילה מהירה, והרבה ממנה.
  2. פנו זמן לאכילה. אכילה מול מחשב, ברכב בין פגישות, או מול הטלווזיה, תוביל לאכילה מהירה מאוד, ובעיקר לאכילה ללא כל תשומת לב. התוצאה היא בדרך כלל רצון ויכולת לאכול יותר. 
  3. מלאו את הצלחת במאכלים עשירים סיבים תזונתיים אשר דורשים לעיסה ממושכת.  למשל במקום צלחת עם פרוסת עוגה בלבד הוסיפו לצלחת גם פלחי תפוח או כל פרי אחר. כך תגדילו את המנה , את המשך שלה, את הצורך בלעיסה, כאשר בתוספת הקלורית אינה משמעותית.
  4. יש טכניקות שונות. כמו למשל ספירה של לכל הפחות 5 לעיסות לפני הביס הבא . או להניח את המזלג/ כף על השולחן בין ביסים. אפשר לנסות את שתי האפשרויות, כאשר מומלץ כמובן לבצע את שתיהן בעת ובעונה אחת. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE