הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כל מה שרציתם לדעת על דיאטת TLC: למי היא מתאימה, כיצד עושים אותה, ומה היתרונות?
מדובר על אחת מהדיאטות הכי מבוקשות של השנים האחרונות, אשר הוגדרה לאחרונה כדיאטה הטובה ביותר על ידי מומחי בריאות ברחבי העולם. היא עוזרת לקדם בריאות טובה יותר, ולשמור על רמת סוכר מאוזנת בדם. הנה כל מה שכדאי לדעת

דיאטת TLC, או בשלמה המלא: דיאטת  היא שיטת אכילה שנועדה לשפר את בריאות הלב. הדיאטה פותחה על ידי המכונים הלאומיים לבריאות בשביל להפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ. המטרה היא לטפח אורח חיים אשר יסייע למזער את רמות הכולסטרול הרע בדם זאת במטרה לשמור על עורקים נקיים ולייעל את בריאות הלב.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דיאטה TLC מורכבת משלושה עקרונות מרכזיים:  

  1. תזונה נכונה
  2. פעילות גופנית סדירה
  3. שמירה על משקל גוף תקין

בניגוד לדיאטות אחרות, דיאטת TLC מיועדת לטווח הארוך ויש להתייחס אליה יותר כשינוי אורח חיים מאשר דיאטה אופנתית שיש לה מועד סיום. האסטרטגיה העיקרית שלה היא העשרת התפריט בסיבים תזונתיים, סטרולים וסטנולים כמו גם בחירה בשומנים שמקורם הצומח.

סיבים תזונתיים הם למעשה “שאריות” פחמימה אשר לא מתפרקות עד תום בגופנו. הם מגיעים למעי הגס שם עוברים פירוק אחרון על ידי חיידקי המעי. אותם הסיבים מסייעים בסילוק כולסטרול וסוכר עודפים מגופנו.

סטרולים צמחיים וסטנולים הם תרכובות טבעיות הקיימות במזונות כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים, והן מפחיתים כולסטרול רע. כל זאת לצד שילוב פעילות גופנית בשגרה אשר גם היא  יכולה לעזור לשמור על רמות כולסטרול בטווח תקין.

אז איך מתחילים?

  1. להגביל את צריכת השומן לעד 35% מסך הקלוריות היומיות.
  2. להגביל צריכת שומן רווי מן החי לעד 7% מהקלוריות היומיות. 
  3. יש להגביל את צריכת הכולסטרול בתזונה לפחות מ-200 מ”ג ליום.
  4. יש להקפיד על אכילה של  10-25 גרם סיבים מדי יום. זאת על ידי צריכה מספקת של פירות, ירקות,קטניות ודגנים מלאים.
  5. יש לבצע לפחות חצי שעה של פעילות גופנית בעצימות בינונית מדי יום. פעילות כזו יכול להיות הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים או אימון במכון כושר. 

היתרונות של דיאטת TLC

  1. שיפור התפקוד של מערכת החיסון: דיאטה זו משפרת את התפקוד החיסוני אצל מבוגרים עם כולסטרול גבוה.
  2. ירידה במשקל: ביצוע פעילות גופנית סדירה, שמירה על צריכת קלוריות נאותה והגדלת צריכת הסיבים התזונתיים יחדיו מהווים אסטרטגיה יעילה לירידה איכותית במשקל. 
  3. איזון רמות הסוכר בדם: בעקבות צריכת סיבים תזונתיים מתקיימת האטה של ספיגת הסוכר בדם וכך למעשה נוצר איזון ברמות הסוכר בגופנו. 
  4. הורדת לחץ דם: מחקרים אשר נעשו בתחום מראים שהגדלת צריכת סיבים תזונתיים יכולה לסייע בהורדת רמות לחץ הדם.






לסיכום, דיאטת TLC משלבת בין תזונה מאוזנת ובריאה ופעילות גופנית על מנת להשיג שינויים ארוכי טווח באורח החיים המסייעים בהורדת רמות כולסטרול ושמירה על בריאות לבבית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE