הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הממתיק שסחף את העולם: האם אגבה בריא? כל האמת שרציתם לדעת
אפשר לראות אותו בכל פעם, בכוס התה, על הפנקייק, לצד הדייסה, ועוד. אך רבים לא יודעים מהו תהליך הייצור של האגבה, מה הם הערכים התזונתיים שלו, והאם מדובר על ממתיק בריא, או דווקא לא כל כך. הנה כל המידע על ממתיק הבריאות הפופולרי

האגבה הינו צמח, ששמו המלא הוא אגבה כחולה והוא למעשה המקור ליצירת סירופ האגבה המפורסם. בשנים האחרונות ניתן לראות את האגבה כמעט בכל מקום, והוא נחשב בעייני רבים לתחליף סוכר בריא וטעים, ללא טעם לוואי. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסירופ מיוצר במקסיקו, מה שהופך אותו לפופולרי במיוחד ברחבי ארצות הברית. הוא דומה לדבש, אך דליל יותר, ומתוק מאוד. תהליך ההפקה כולל כמה שלבים מרכזיים: 

  1. מפיקים מהצמח נוזל.
  2. מסננים ממנו את המיץ.
  3. מחממים את המיץ המסונן כדי לפרק את הרכיבים שלו לכדי חד הסוכר פרוקטוז.
  4. הנוזל המתקבל עובר ריכוז ואז הופך לסירופ.

מבחינה קלורית כף אגבה וכף דבש מכילות כ- 64 קלוריות בלבד. זה למעשה יתרון מובהק על פני סוכר לבן. במילים אחרות, יש צורך בפחות אגבה כדי להגיע לאותה מתיקות של סוכר. לכן, שימוש בסירופ חוסך קלוריות. 

רבים לא יודעים זאת אך אגבה מכילה בעיקר פרוקטוז, זאת בהשוואה ל -50 אחוזים בלבד שמכיל סוכר השולחן ול -55 אחוזים שיש בסירופ תירס. מדובר על נתון לא מעודד במיוחד, כאשר צריכה מוגברת של פרוקטוז קשורה באופן ישיר להגברת הסיכון לסכרת, כבד שומני, השמנה, ועוד. 

נכון, גם פירות מכילים פרוקטוז בשיער גבוה אך פרוקטוז המגיע מפרי טרי לא משפיע על גופנו באותו האופן. במילים אחרות, אגבה הוא לא ממתיק טבעי אך בעקבות העובדה כי האינדקס הגליקמי שלו נמוך משל דבש וסוכר הוא הפך פופולרי ומבוקש במיוחד.

לסיכום, עושה רושם שלמרות השיווק האגרסיבי, רכישת סירופ אגבה כמוצר בריאות היא לא אידיאלית. מומלץ לצרוך את הסירופ בכמות מועטה בלבד, ובמתינות. 

 

 




 

 

 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE