הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר בממשלת אוקראינה: זלנסקי שרד יותר מתריסר ניסיונות התנקשות
יועץ בכיר אמר כי הנשיא האוקראיני נשאר כ"מטרה העיקרית" של רוסיה, אך מחלקת המודיעין וכוחות הביטחון הצליחו "לחסל" את המתנקשים שהיו בדרכם לביתו של זלנסקי

אחד מיועציו המרכזיים של נשיא אוקראינה טען כי וולודימיר זלנסקי שרד יותר מ-12 ניסיונות התנקשות בשבועיים הראשונים של המלחמה – והוא עדיין נותר "המטרה העיקרית" של רוסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זלנסקי (צילום: Shutterstock)

 

"יש לנו רשת חזקה מאוד של מודיעין, והם עוקבים אחר הכול", אמר היועץ לנשיא, מיכאיל פודוליאק, לרשת חדשות אוקראינית, שם ציין כי הניסיונות שסוכלו כללו מתנקשים ש"חוסלו" בזמן שניסו להגיע לביתו של זלנסקי.

"השותפים הזרים שלנו מדברים על שניים או שלושה ניסיונות. אני מאמין שהיו יותר מתריסר ניסיונות כאלה" אמר פודוליאק, בהתייחסו לדיווחים קודמים לפני כשבוע, וגיבה את הטענות של זלנסקי בתחילת הפלישה, כי הוא עצמו היעד מספר 1 של ולדימיר פוטין, כאשר אשתו וילדיו הם במקום השני כיעדי חיסול.

יועצו של הנשיא הוסיף כי "הסיכונים לא נעלמו" עבור זלנסקי בן ה-44, שביום שני האחרון התריס את הרוסים כאשר חשף את מיקומו בבירת אוקראינה, קייב.

"המודיעין המערבי צודק באומרו שהמטרה העיקרית של פוטין היא מר זלנסקי, במונחים של תקיפת רובע הממשלה וניסיון להרוג את המנהל המרכזי במדינה", המשיך פודוליאק, שהיה חלק מהמשלחת האוקראינית שפגשה בכירים מהקרמלין.

על אף האיומים החוזרים ונשנים, זלנסקי נשבע להישאר בבירה קייב. "אני ברחוב בנקובה. אני לא מתחבא, ואני לא מפחד מאף אחד".

 

(צילום: EPA)

 

כזכור, בסוף פברואר דווח כי כוח מיוחד של שכירי חרב, המונה יותר מ-400 איש, נשלח לאוקראינה כדי להתנקש בחייו של זלנסקי ועוזריו הבכירים.

החיילים שנשלחו הם חברי הקבוצה 'וגנר' – מיליציה פרטית שאורגנה על ידי בעל ברית של הנשיא פוטין. הם הוטסו לאוקראינה מאפריקה כחמישה שבועות לפני תחילת המלחמה, והוצע להם "בונוס כספי נאה אם הם יצליחו במשימה שלהם.

מלבד זלנסקי, על פי הדיווחים, הרוצחים השכירים מחפשים אחר 23 דמויות נוספות כמו ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל, וראש עיריית קייב – ויטלי קליצ'קו.

הגנרל סר ריצ'רד בארונס, מפקד בריטי לשעבר של פיקוד הכוחות המשותפים, הזהיר מפני חברי הארגון המאומנים היטב. "הם יכולים להופיע מהצללים, לעשות דברים מאוד אלימים ואז להיעלם שוב, מבלי שיהיה ברור מי אחראי. הם לא קשורים ישירות לממשלת רוסיה – ולכן ניתן להכחיש" את הקשר אליהם.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE