הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חבר קונגרס רפובליקני: זלנסקי הוא בריון – וממשלת אוקראינה מרושעת להפליא
מדיסון קות'ורן מקרוליינה הצפונית אמר את הדברים שמנוגדים לחלוטין לדעה הרווחת שמשבחת את הנשיא והעם האוקראיני. דוברו: "לא רוצה שארה"ב תדרדר לסכסוך בגלל מניפולציה רגשית"

נציג רפובליקני מקרוליינה הצפונית אמר כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הוא "בריון", וכי הממשלה שלו "מרושעת להפליא", בעודו מבקר את המדינה שנאבקת בפלישה של כוחות צבא רוסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מדיסון קות'ורן הוקלט במהלך עצרת קמפיין בסוף השבוע, שם תקף את הנשיא האוקראיני – שלפי יועצו של זלנסקי הוא שרד יותר מתריסר ניסיונות התנקשות בשבועיים הראשונים ללחימה.

"תזכרו שזלנסקי הוא בריון", אמר קות'רון, כך על פי סרטון שהגיע לידי סוכנות החדשות WRAL בקרוליינה הצפונית. "תזכרו שהממשלה האוקראינית היא מושחתת להפליא, והיא רעה להפליא, והיא דחפה אידיאולוגיות של 'התעוררות'".

ההערות של הנציג הרפובליקני עומדות בניגוד מוחלט לתמיכה הדו-מפלגתית והבינלאומית שצמחה סביב זלנסקי עצמו והצבא האוקראיני בכלל, מאז הפלישה של כוחות צבא רוסיה בחודש שעבר.

יש לציין כי קות'רון מתמודד כעת לבחירה מחדש במחוז ה-11 של קרוליינה הצפונית, שם הוא מתמודד עם שבעה רפובליקנים אחרים בפריימריז.

לאחר פרסום הדברים שאמר על זלנסקי, קות'ורן ספג ביקורת חריפה ברשת החברתית – ובתגובה לכך הוא פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו – שם התבטא בצורה אחרת לחלוטין.

 

 

הוא כינה את הפלישה של צבא רוסיה אל אוקראינה כ"מגעילה", ואמר כי הוא "מתפלל עבור אוקראינה והעם האוקראיני". עם זאת, הוא לא חזר בו מהמילים שאמר על זלנסקי.

"מנהיגים, כולל זלנסקי, לא צריכים לדחוף מידע מוטעה על אמריקה", הוסיף, "תתפללו גם שלא נגרר לסכסוך המובסס על מנהיגים זרים שדוחים מידע שקרי".

חבריו למפלגה הרפובליקנית גינו את דבריו. הסנאטור מקרוליינה הדרומית לינדזי גרהאם אמר: "כמו 90 אחוזים מהמדינה, אנו נמצאים עם האוקראינית ומתנגדים לפוטין. אז כאשר רואים חבר קונגרס אומר דברים כאלה, הדבר היחיד שאני רוצה שתדעו: הם חריגים".

הסנאטור צ'אק אדוארדס אמר: "בואו נהיה ברורים, הבריון הוא ולדימיר פוטין. עלינו להתאחד כאומה כדי להתפלל למען הנשיא זלנסקי והעם האוקראיני האמיץ, שנלחם על חייו וחירותו. כל דבר פחות מזה – מנוגד לכל מה שאנחנו מייצגים באמריקה".

לוק בול, דובר של המחוקק, אמר לרשת CNN כי קות'רון "תומך באוקראינה ובמאמציו של נשיא אוקראינה להגן על ארצם מפני תוקפנות רוסית, אך אינו רוצה שאמריקה תידרדר לסכסוך נוסף באמצעות מניפולציה ריגשית".

 

14% לא
86% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE