הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארגון הבריאות העולמי: "על אוקראינה להשמיד פתוגנים מסוכנים במעבודת הביולוגיות שלה כדי למנוע התפשטות מחלות"
על רקע הכחשות נמרצות של ממשלת ארה"ב כי באוקראינה פעלה תכנית אמריקנית-אוקראינית משותפת לייצור נשק כימי וביולוגי, והתעקשות רוסית שאכן זה המקרה, ה-WHO מזהיר מפני אסון אפשרי

ארגון הבריאות העולמי מייעץ לאוקראינה להשמיד "פתוגנים בסכנה גבוהה" במעבדות לבריאות הציבור הנמצאות במדינה כדי למנוע "כל דליפה פוטנציאלית" שעלולה להדביק את האוכלוסייה במהלך הפלישה הרוסית, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

"כחלק מעבודה זו, ארגון הבריאות העולמי המליץ ​​בחום למשרד הבריאות באוקראינה ולגופים אחראיים אחרים להשמיד פתוגנים בעלי פוטנציאל איומים גבוה כדי למנוע דליפות פוטנציאליות", אמרה סוכנות האו"ם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



הדו"ח מגיע לאחר תנועה מתוחה בין גורמים רשמיים בארה"ב ורוסיה על רקע מעבדות ביולוגיות "מסוכנות" במדינה. כאשר רוסיה, ולאחר מכן סין, האשימו את צבא ארה"ב במעורבות במעבדות הביולוגיות של אוקראינה. ביום רביעי, דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, חזרה על טענה ארוכת שנים לפיה ארצות הברית מפעילה מעבדה ללוחמה ביולוגית באוקראינה, האשמה שהוכחשה על ידי וושינגטון וקייב.

זכרובה אמרה כי מסמכים שנחשפו על ידי כוחות רוסים באוקראינה מראים "ניסיון למחוק עדויות לתוכניות ביולוגיות צבאיות" על ידי השמדת דגימות מעבדה.

ארה"ב הכחישה את ההאשמות - ופרסמה הצהרה ביום חמישי לפיה "לארצות הברית אין מעבדות נשק כימי או ביולוגי באוקראינה", והוסיפה שאמריקה "לא מפתחת או מחזיקה בנשק כימי וביולוגי בשום מקום".

ובתוך כך, ביום שלישי, תת-מזכירת המדינה של ארה"ב, ויקטוריה נולנד, הודתה כי לאוקראינה "יש מתקני מחקר ביולוגי, שלמעשה, אנו מודאגים כעת מאוד שהחיילים הרוסיים, ושכוחות רוסים אולי מבקשים להשיג שליטה עליהם. אז אנחנו עובדים עם האוקראינים כיצד הם יכולים למנוע מכל אחד מאותם חומרי מחקר ליפול לידיהם של הכוחות הרוסיים אם הם יתקרבו".

תשובתה הבהירה שכל מה שנמצא בתוך המעבדות הביולוגיות של אוקראינה מהווה דאגה רצינית, אולם יש לציין שאין ראיות פומביות לנשק ביולוגי, וגם בהצהרת ה-WHO לא התייחסו ללוחמה ביולוגית - שהיא סוגיה נפרדת מהאם המעבדות הכילו, או מכילים פתוגנים מסוכנים שיכולים לשמש כנשק ביולוגי.

בתגובה לטענתה של דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה ביום רביעי כי ארה"ב מפעילה מעבדה ללוחמה ביולוגית באוקראינה, דובר נשיא אוקראינה אמר: "אוקראינה מכחישה בתוקף כל טענה כזו".

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס ביום שישי לבקשת רוסיה לדון בטענות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE