הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם רוסיה נואשת? "מוסקבה פנתה לסין בניסיון לקבל סיוע צבאי"
משקל הסנקציות הכלכליות, הבידוד הבינלאומי, הקושי בהתקדמות הצבאית ומסםר האבדות הגבוה גובים מחיר ממוסקבה שמנסה לקבל סיוע מבעלת בריתה, כך לפי מקור בכיר בממשל ביידן

רוסיה צריכה את סין.

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, כשנשאל לגבי הטענות שרוסיה מבקשת עזרה צבאית מסין, דובר שגרירות סין בוושינגטון הגיב "מעולם לא שמעתי על זה".

הדובר, ליו פנגיו, אמר כי "המצב הנוכחי באוקראינה מדאיג", והוסיף כי "העדיפות הגבוהה כעת היא למנוע מהמצב המתוח להסלים או אפילו לצאת משליטה".

כמה שעות לאחר מכן הפייננשל טיימס, המצטט פקידי ממשל אנונימיים של ביידן הודיע כי רוסיה הוציאה בקשה רשמית מסין לתמיכה צבאית בפלישה לאוקראינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדבר לווה בדיווחים דומים של הוושינגטון פוסט והניו יורק טיימס במה שנראה כמו מאמץ הדלפה מתואם מצד ארה"ב לשלוח אזהרה לסין.

"רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי כדי לתמוך בפלישתה לאוקראינה, על פי גורמים אמריקאים [אלמוניים], מה שעורר חשש בבית הלבן כי בייג'ין עלולה לערער את המאמצים המערביים לעזור לכוחות האוקראינים להגן על ארצם", לשון ה-FT.

"פקידים אמריקאים אמרו לפייננשל טיימס שרוסיה ביקשה ציוד צבאי וסיוע אחר מאז תחילת הפלישה". וה-FT מציינים כי "הם סירבו למסור פרטים על מה שרוסיה ביקשה".

זה לא סוד שצבא רוסיה איבד יותר מהצפוי בטנקים, משוריינים, מטוסים ומסוקים, למרות שמספרים מדויקים אינם.

הוושינגטון פוסט ציין לאחרונה שללא קשר למספר החיילים העצום של רוסיה, הכשלונות והאבידות בשדה הקרב היו "יקרים" מכפי שהקרמלין חישב רק לפני משבועיים.

מכיוון שיש מעט פרטים יקרי ערך ממקורות ה-FT, שאלת המפתח היא האם מדובר בעוד ניסיון מודיעיני אמריקאי להקדים את התרחיש לפני שהוא אכן קורה.

וושינגטון פוסט, יקירי מחלקת המדינה, טוענים ש"אדם שמכיר את המצב אמר שארה"ב מתכוננת להזהיר את בעלות בריתה, על רקע כמה אינדיקציות לכך שסין עשויה להתכונן לעזור לרוסיה. פקידים אמריקאים אחרים אמרו שיש סימנים לכך שלרוסיה נגמרו סוגים מסוימים של נשק במהלך המלחמה באוקראינה".

ההדלפה אולי גם נועדה להיות אזהרה ליצירת מינוף לפני שהיועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן יגיע לרומא לשיחות ביום שני עם פקיד מדיניות החוץ הבכיר של סין, יאנג ג'יצ'י.

הפגישה תוארה כמאמץ "לשמור על קווי תקשורת פתוחים" בין וושינגטון לבייג'ין ביחס למשבר באוקראינה.

כפי שבלומברג מדווח, סאליבן ממש לפני היציאה הודיע ​​לבייג'ין לגבי חוסר שביעות הרצון משיתוף הפעולה בין סין למוסקבה.

הנה מה שהוא אמר בראיון ל-CNN ביום ראשון:

"ארה"ב הזהירה את סין מפני סיוע לרוסיה להתחמק מהסנקציות, והיא צופה באיזו מידה היא מספקת תמיכה חומרית או תמיכה כלכלית" לרוסיה.

"לא נעמוד מנגד ונאפשר לאף מדינה לפצות את רוסיה על ההפסדים שלה מהסנקציות הכלכליות", אמר סאליבן.

התחמקות מסנקציות בקנה מידה גדול או מתן תמיכה המאפשרת לרוסיה "להתמלא" תהיה בעלת "השלכות", אמר, מבלי לפרט.

סאליבן גם אמר שארה"ב מזהירה את סין שלא "לחלץ" את רוסיה על ידי סיוע למוסקבה במאמצים לביטול הסנקציות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE