הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוסיה הטילה סנקציות על הנשיא ביידן, בנו ובכירים אחרים: "רוספוביים"
משרד החוץ הרוסי פרסם רשימה של דמויות בכירות בבית הלבן, ואמר כי הם לא יוכלו להיכנס למדינה או להקפיא את הנכסים שלהם ברוסיה. ג'ן סאקי מגחכת: "בואו נתקדם"

רוסיה הודיעה היום (שלישי) על הטלת סנקציות נגד כמה אמריקנים, ביניהם הנשיא ג'ו ביידן, בנו האנטר ביידן ומזכירת המדינה לשעבר – הילרי קלינטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

על פי ההצהרה שפרסם משרד החוץ הרוסי, הבכירים האמריקנים שנכנסו ל"רשימת עצור", וכעת אסור עליהם להיכנס לרוסיה, הם: הנשיא ביידן ובנו, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, מזכיר ההגנה לויד אוסטין, יו"ר המטות המשולבים מארק מילי, היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן, ראש ה-CIA וויליאם בארנס, מזכירת העיתונות של הבית הלבן ג'ן סאקי, ועוד כמה שמות חשובים.

משרד החוץ הרוסי אמר כי ההגבלות הגיעו על רקע גלי סנקציות נוקשות של ארצות הברית ובעלות בריתה שפגעו בכלכלת רוסיה באופן אנוש, הן "התוצאה" של מה שהוא כינה "המדיניות הרוספובית של הבית הלבן".

המהלך למעשה מונע מאותם שמות להיכנס לרוסיה ולהקפיא כל נכס שיש להם שם. מוסקבה כינתה את ההגבלות "סנקציות אישיות" ו"רשימת עצור", המבוססות על "עקרון ההדדיות", וציינה כי המהלכים של וושינגטון הם ניסיון נואש לשמור על ההגמוניה האמריקנית, תוך ביטול כל הגינות. עם זאת, הצעד הוא בעיקר סימבולי, מאחר שנראה לא סביר כי אחד מאותם שמות ייכנס לרוסיה בזמן הקרוב,

כמו כן, הקרמלין הזהיר מפני סנקציות נוספות נגד פקידים אמריקנים "רוסופוביים" אחרים, אשר תורמים לשנאה כלפי רוסיה - כמו קציני צבא, מחוקקים, בעלי עסקים ואנשי תקשורת.

אף על פי כן, משרד החוץ גם מסר בהודעתו כי ממשלת רוסיה "לא מסרבת לשמור על יחסים רשמיים אם הם עומדים באינטרסים הלאומיים שלנו, ובמידת הצורך נפתור בעיות הנובעות ממעמדם של אנשים המופיעים ברשימה השחורה".

נוסף להטלת העונשים על בכירים אמריקנים, רוסיה החילה סנקציות על 313 קנדים, כולל ראש הממשלה ג'סטין טרודו שרת החוץ ושר ההגנה שלנו, ועוד כמה פקידים קנדים בכירים.

מזכירת העיתונות של הבית הלבן התייחסה ביום שלישי לסנקציות הרוסיות, ואמרה לכתבים כי לא יהיה להן השפעה גדולה: "זה לא יפתיע אתכם שאף אחד מאיתנו לא מתכנן טיול לרוסיה, לאף אחד מאיתנו אין חשבון בנק שלא נוכל לגשת ליו יותר, אז בואו נתקדם".

כאשר היא נשאלה האם הסנקציות החדשות מעידות על הסלמה מצד מוסקבה, סאקי אמרה כי ארה"ב "בטוחה" שלפקידים אמריקנים "תהיה את היכולת" לנהל שיחות ישירות ועקיפות עם רוסיה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE