הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סקר: שליש תומכים בפעולה צבאית של ארה"ב במזרח אירופה – על אף הסיכון למלחמה גרעינית
הממצאים מראים כי לא מעט אמריקנים מאמינים כי טוב אם ארה"ב תתערב צבאית במלחמה בין רוסיה לאוקראינה – גם אם זה יסכן עימות גרעיני

שליש מהאמריקנים יעודדו פעולה צבאית של ארצות הברית באוקראינה, גם אם היא מעלה את הסיכון לעימות גרעיני עם רוסיה – כך על פי סקר חדש שנערך על ידי מרכז המחקר Pew.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כוחות אמריקנים מגיעים למזרח אירופה (צילום: Getty Images)

 

הסקר מצא כי 35% מהאמריקנים יתמכו בנקיטת פעולה של צבא ארה"ב, "גם אם היא מסתכנת בסכסוך גרעיני עם רוסיה". 62% מהנשאלים התנגדו נחרצות לרעיון.

מתוך התומכים, הסקר מצא כי מספרים דומים של רפובליקנים – 36 אחוזים – ודמוקרטים עם 35%, מסכימים עם האפשרות לפעולה צבאית אמריקנית במזרח אירופה.

הפלישה הרוסית לאוקראינה נכנסה לשבוע השלישי שלה, והנשיא ג'ו ביידן אמר שוב ושוב כי כוחות ארה"ב לא יהיו מעורבים בלחימה.. גם נאט"ו מנסה להתערב כמה שפחות, ושללה הטלת אזור אסור לטיסה מעל אוקראינה בגלל חשש לעימות ישיר עם הכוחות הרוסיים.

רוסיה היא מעצמה גרעינית, ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הזהיר ביום שני כי הסכסוך הגרעיני "חזר כעת לתחום האפשריות", בעקבות ההחלטה של הנשיא ולדימיר פוטין לעלות את רמת הכוננות של הכוחות הגרעיניים בארצו.

בינתיים, ארצות הברית ובעלות הברית של נאט"ו סיפקו עד כה לאוקראינה סיוע הומניטרי וצבאי, כולל אלפי טילים נגד טנקים.

מרכז המחקר מצא גם תמיכה דו-מפלגתית רחבה לאופן שבו וושינגטון עובדת עם בעלות הברית הבינלאומיות כדי להגיב לפלישה הרוסית, שכן 73% מהנשאלים הרפובליקנים ו-85% מהדמוקרטים אמרו כי הגישה שננקטה היא נכונה.

בעוד 32% מהנשאלים אמרו כי ארה"ב מספקת תמיכה טובה לאוקראינה, 42 אחוזים אמרו כי התמיכה היא לא מספיקה, 19 אחוזים נוספים אמרו כי הם לא בטוחים, ו-7 אחוזים טענו שארה"ב לא נותנת יותר מדי תמיכה למדינה הנמצאת תחת פלישה רוסית.

על פי ניתוח הממצאים, הדעות של האמריקנים לגבי התמיכה לאוקראינה מתבססות, ככל הנראה, על כך שרבים מהמשיבים רואים בפלישה הרוסית "איום מרכזי" על האינטרסים של ארה"ב. הסקר מצא כי 51% מהרפובליקנים והעצמאיים חושבים שמדובר באיום גדול, ו-50% מהדמוקרטים מסכימים עם הטענה.

הסקר נערך בין ה-7 למרץ ל-13 למרץ בקרב 10,441 מבוגרים ברחבי ארצות הברית.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE