הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
4 הרגלים לא בריאים והדרך להיפרד מהם כבר היום
רבים מאיתנו לא ממש יודעים מהו המחיר הבריאותי שאנו משלמים על ההרגלים הלא בריאים שאנחנו מטפחים במשך שנים. אך אל דאגה, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, ומצאנו גם את הדרכים הכי יעילות ומהירות להיפטר מהם

הרגלים זה עניין מורכב, אחת הסיבות לכך היא שקשה מאוד להיפטר מהרגל, בין אם הוא חיובי או שלילי. כאשר מדובר על הרגלים שליליים, יש לכך כמובן השפעות בריאותיות שונות, כאשר רבים מאיתנו פשוט לא מכירים. לכן, עשינו רשימה קצרה של כמה הרגלים נפוצים, וכמובן, את הדרך להיפטר מהם. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא לטפל דלקת חניכיים

נגרמת בשל זיהום והצטברות חיידקים בחלל הפה. חניכיים מודלקות הן בדרך כלל אדומות ונוטות לדמם בזמן צחצוח. רבים פשוט נוטים לחיות עם הדלקת ולא לטפל בה, אך חשוב לדעת כי הזנחה עלולה להביא להרס הרקמה שעוטפת את השיניים ובהמשך אף להוביל לאובדן שיניים. אז מה עושים? קובעים תור תור לרופא שיניים ושיננית. בנוסף, יש לצחצח שיניים ביסודיות לפחות פעמיים ביום, תוך שימוש בחוט דנטלי. בנוסף, מומלץ לשטוף את הפה עם מים וכפית מלח וסודה לשתייה. 

נרדמים על הספה

מוצאים את עצמכם כל ערב מול הטלווזיה נרדמים בסלון? ובכן, אתם מונעים מעצמכם שינה איכותית, רציפה וטובה, ויש לכך השפעות בריאותיות. מחקרים אשר נעשו בתחום מצאו כי קיים קשור לישנוניות במהלך היום, ירידה בתפקוד, שיבושים הורמונליים המובילים להשמנה, פגיעה בזיכרון ובריכוז, ועוד, לבין שינה לא טובה. ההגדרה לשינה איכותית היא כזו שנמשך לפחות שבע שעות, במקום חשוך ללא הפרעה. אז מה עושים? שומרים על שגרת שינה, ולא מתעצלים לקום למיטה. 

כסיסת ציפורניים

כסיסת ציפורניים יכולים להצביע על שעמום, לחץ, חרדה, וכדומה. העניין הוא שפעולה זו מובילה למעבר ישיר של חיידקים אל תוך חלל הפה. מצב זה עלול לגרום להרס העור מסביב לציפורן ומכאן לדלקת וזיהום. בנוסף, החיידקים הנמצאים מתחת לציפורניים ועוברים לפה יכולים לגרום לזיהום בחניכיים. כיצד נפטרים מההרגל המגונה? ניתן למרוח לק מריר, כך שבכל פעם שתכניסו את הציפרון לפה תקבלו טעם נוראי ומר שיגרום לכם לחשוב פעמיים לפני שתעשו זאת שוב. אפשרות נוספת היא להחזיק פצירה לידכם, ולשייף את הציפורן במקום לכסוס אותה.

אוכלים מהר

לאכילה מהירה יש נזקים רבים, בראש ובראשונה היא גורמת לנו ללעוס פחות, כך שהאוכל לא מעובד כראוי והתוצאה היא תחושת רעב לעיתים תכופות יותר. בנוסף, חתיכות גדולות של מזון מפריעות לעיכול יעיל ויכולות לגרום לכאבי בטן, נפיחות וגזים. אז מה עושים? לא צופים בטלווזיה או בנייד בזמן האכילה, מנסים ללעוס יותר, ובעיקר, מקדשים פרק זמן לארוחה עצמה. מינימום עשרים דקות.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE