הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"התנקשות, הרעלה, או הדחה": המודיעין האוקראיני מדווח על ניסיונות להדיח את פוטין - המחליף האפשרי - ראש המודיעין
לא ברור אם מדובר בתעמולה הנועדה לעורר דה-מורליזציה אצל הרוסים, או שמא בדברים אמיתיים, אך גורמי מודיעין באוקראינה מדווחים כי הצמרת הרוסית אינה מרוצה ממצב הענינים מאז הפלישה ועלולה לייצר ניסיון להסיר את פוטין מהשלטון - בדרכי שלום או לא

קבוצה של האליטות ברוסיה קושרת לכאורה קשר להפיל את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ו"להחזיר את הקשרים הכלכליים" עם המערב, כך לפי המודיעין האוקראיני.

"הרעלה, מחלה פתאומית, תאונה - האליטה של ​​רוסיה שוקלת לסלק את פוטין", הכריז ביום ראשון בפייסבוק מנהל המודיעין הראשי של משרד ההגנה של אוקראינה. המשרד טען כי נוצרה ברוסיה קבוצה של "אנשים משפיעים" שרוצה "להוציא את פוטין מהשלטון בהקדם האפשרי ולהחזיר את הקשרים הכלכליים עם המערב, שנהרסו במלחמה באוקראינה". המודיעין טוען כי הקבוצה כבר שמה לב אל אלכסנדר בורטניקוב, ראש שירות הביטחון הפדרלי וחבר במעגל הפנימי של פוטין, כיורשו של הנשיא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בורטניקוב ופוטין הסתכסכו לאחר שפוטין האשים אותו ב"טעויות חישוב קטלניות" בפלישה האיטית והיקרה לאוקראינה.

"בורטניקוב והמחלקה שלו היו אחראים על ניתוח מצב הרוח של אוכלוסיית אוקראינה והיכולת של הצבא האוקראיני", נמסר מהדירקטוריון.

לפי האוקראינים המודיעין שלהם מגיע ממקורות רוסים, ש"שוקלים אפשרויות שונות להרחקת פוטין מהשלטון", כולל התנקשות אפשרית.

שינוי בהנהגה עשוי להיות גם "ניסיון לבסס שיתוף פעולה עם הרשויות האוקראיניות" ככל שהמלחמה נמשכת, נכתב בהודעה.

הכלכלה הרוסית נחנקה על ידי סנקציות שהטילו ארצות הברית ובעלות בריתה בנאט"ו במקביל ללחץ הולך וגובר על פוטין, שהאמין שהפלישה לאוקראינה - כעת בשבוע השלישי שלה - תסתיים תוך מספר ימים. ברחבי העולם נתפסו נכסיהם היקרים של אוליגרכים רוסים רבי השפעה על ידי מדינות מערביות, ורבים מהם נמלטו חזרה למולדתם או למדינות ידידותיות יותר עבור רוסיה.

"אם [פוטין] ימשיך להיות המנהיג שלהם, אז הוא יגרום לך להיות שותף לפשעי מלחמה", אמר לא מזמן הסנטור האמריקני לינדסי גרהם שפנה לעם הרוסי.

"אתם אנשים טובים, אך לעולם לא יהיה לכם עתיד, תהיו מבודדים מהעולם, ותחיו בעוני מחפיר. אז אני מקווה שמישהו ברוסיה יבין שהוא הורס את רוסיה, וצריך לגמור את הבחור הזה [פוטין] בכל דרך אפשרית".

גרהם ספג ביקורת מפוליטיקאים משני צדי המתרס הפוליטי בארה"ב כאשר גם מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי, גינתה את דבריו.

"זו לא עמדתה של ממשלת ארצות הברית. ובוודאי לא אמירה שתשמע מפי מי שעובד בממשל הזה", אמרה בתגובה לרעיון ההתנקשות שהעלה הסנטור גרהם.

70% לא
30% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE