הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות שהפדופיל הגרמני החשוד ברצח וחטיפת מדלן נתפס - משטרת לונדון נאלצת לסגור את התיק לאחר 11 שנות חקירה
"שערורייה שאין כדוגמתה", כך הגדירה המשטרת הבריטית את האופן בו טיפלה משטרת גרמניה בנתונים המצביעים על קשר הדוק בין כריסטיאן ברוקנר ובין היעלמותה של מדלן מקאן - עתה שהחשוד המרכזי מצליח להתחמק מעונש - המשטרה הבריטית שהשקיעה כ-17 מיליון דולרים בתיק נאלצת לסגור את חקירתה

חקירה בת 11 שנים לפיענוח מקרה ההיעלמות הנודע בתולדות בריטניה בו נחטפה ונעלמה מדלן מקאן בת ה-3 תיסגר מאוחר יותר השנה.

מבצע 'גראנג'', שהושק לפני כארבע שנים לאחר היעלמות מדלן מקאן בשנת 2007 מדירת הנופש של משפחתה בפורטוגל, יגיע לקיצו לאחר שמשטרת המטרופולין של לונדון הודיע כי ברז המימון שלה ייפסק בסתיו הקרוב, כך מדווח ה"סאן" הלונדוני ביום שבת.

בכירים סיפרו כי "אין כרגע תוכנית להמשיך את החקירה - סוף הדרך נראה באופק. עבודת הצוות תסתיים עד הסתיו".

משמעות ההחלטה היא שאין לבריטים מספיק ראיות להאשים את החשוד העיקרי בהיעלמותה של מדלן - הפדופיל והאנס המורשע כריסטיאן ברוקנר המוחזק עתה על ידי משטרת גרמניה - במקביל הבריטים מעבירים ביקורת קשה על אופן ניהול החקירה של הגרמנים המחזיקים בידם את ברוקנר.

המימון למבצע גראנג' יסתיים ב-31 במרץ, אם כי הגשת ארכה נוספת של משטרת המטרופולין התקבלה ולכן החקירה תגיד עד ספטמבר.

עד עתה עלות החקירה המתמשכת הגיעה לכ-17 מיליון דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הוריה של מדלן, קייט וג'רי מקאן, מודעים לסגירה המתקרבת של החקירה וככל הנראה ימשיכו במצוד אחר בתם באמצעות מימון פרטי.

במאי 2007, הילדה, אז בת 3 נעלמה מדירת הנופש של משפחתה בפראיה דה לוז, פורטוגל, מה שהוביל לסיקור תקשורתי אינטנסיבי בבריטניה ומחוצה לה.

מפקח לשעבר במשטרת המטרופולין אמר שהוא מאמין כי ייתכן שמדלן - שתהיה כמעט בת 19 בקרוב - עדיין בחיים.

ברוקנר, המרצה מאסר בגין אונס של אישה בת 72 ב-2005 היה באותו אזור בפורטוגל כשמדלן נעלמה, חוקר בריטי כינה את החקירה הגרמנית "שערורייה שלא תיאמן", וביקר את התובעים הגרמניים על כך שלא הגישו כתב אישום לאחר שנתוני הטלפון הסלולרי מצביעים על כך שברוקנר, בן ה-44 וסוטה מין ידוע, היה באזור כפר הנופש בדיוק בזמן היעלמותה של מדלן, כך דיווח ה"טלגרף".

סרט תיעודי בטלוויזיה הגרמנית חשף גם כי ברוקנר עבד בקביעות באתר הנופש בו שהו בני הזוג מקאן כשבתם נעלמה. ברוקנר הוגדר כחשוד העיקרי בשנת 2020 לאחר שסיפר לחבר שהיה מעורב בהיעלמותה של מדלן. בסופו של דבר התובעים הגרמנים החליטו להימנע מהגשת כתבי אישום.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE