הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כלי תקשורת פרו-פוטין דיווח על 10,000 חיילים רוסים מתים – ומחק זאת במהירות
עיתון התומך באג'נדה של הקרמלין פרסם את המספר הגבוה של ההרוגים בקרב הצבא הרוסי, אך במהרה הסיר את הנתונים. "זה משוגע", אמר עיתונאי אוקראיני

עיתון רוסי פרו-קרמלין פרסם כי קרוב ל-10,000 חיילים רוסים מתו במהלך הקרבות באוקראינה, אך מחקו במהירות מאתר האינטרנט שלהם את הנתון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

'קומסומולסקאיה פראבדה' פרסמה ביום ראשון ידיעה המצטטת את פקידי משרד ההגנה הרוסי הטוענים למספר ההרוגים הגבוה. עם זאת, המספר נמחק במהירות, מה שעשוי לחזק את העדויות לבקרה הדוקה על המידע אשר זמין לציבור.

"זה משוגע", אמר איליה פונומרנקו, כתב ביטחון של עיתון 'הקייב אינדפנדנט', בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו עם צילום מסך של הידיעה. על פי התצלום, מספר האבדות בקרב כוחות הביטחון הרוסים עומד על 9,861, ו-16,153 פצועים.

הכתב האוקראיני הוסיף בציוץ כי "הסיפור נמחק כמעט מיד", כאשר הגרסה החדשה של הכתבה אינה כוללת את הנתונים.

כמו כן, הכתבה שפורסמה בעיתון 'פראבדה' – שנוסד בשנת 1925 כעיתון נוער סובייטי – נותן תיאור חיובי על התקדמות החיילים הרוסים בדרום מזרח אוקראינה, וקובע כי "שני טנקים, שלושה כלי רכב של חי"ר, שש פצצות ארטילריה ומרגמות שדה, כמו גם בערך 60 חמודים ממערך לאומני אוקראיני – הושמדו".

 

 

מנגד, המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה פרסם ביום שני כי החיילים הרוסיים סובלים מ"אבידות כבדות", נוטשים, או שהם "זקוקים מאוד" לתיקון ציוד צבאי.

בשבוע שעבר, ה'ניו יורק טיימס' העריך כי מקרי המוות בקרב חיילי צבא רוסיה עומד על 7,000 איש, וציינו כי מדובר יותר ממספר אנשי הצבא האמריקני שנהרגו במהלך 20 שנה בעיראק ובאפגניסטן יחד. רשת CNN דיווחה כי ההערכות לגבי כמות ההרוגים הרוסים הן בין 3,000 ל-10,000.

גורם אלמוני מנאט"ו אמר לרשת CNN כי לנפגעים הרוסים יש השפעה חמורה על המורל של הצבא. "זה נעשה ברור יותר מיום ליום, שפוטין טעה בחישוב באופן חמור. רוסיה ממשיכה להתמודד עם קשיים להחליף את הפסדי הלחימה שלה, ומבקשת יותר ויותר למנף כוחות לא סדירים, כולל תאגידים צבאיים פרטיים רוסיים ולוחמים סורים".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE