הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשימת הנשקים שארצות הברית שלחה לאוקראינה
כחלק מחבילת הסיוע בסך 800 מיליון הדולר לקייב, נמצא המל"ט האמריקני המתקדם שפותח בזמן הלחימה באפגניסטן – וכעת הוא חלק אינטגרלי בארסנל הנשקים של ארה"ב

אחרי שבית הנבחרים העביר את החקיקה המעניקה סיוע כספי עצום לאוקראינה, ארצות הברית העבירה חבילה בסך 800 מיליון דולר העמוסה בנשקים מתקדמים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כלי נשק נגד טנקים מסוג FGM-148 Javelin, טילים נגד מטוסים מסוג FIM-92 Stringer, טילים נ"ט לא מונחים מסוג AT-4, כמו גם משגרי רימונים, שריונות גוף ועשרות מיליוני כדורים – הם רק חלק מהסיוע הצבאי שארצות הברית שולחת לקייב.

החבילה המכובדת כוללת גם 100 מערכות טקטיות בלתי מאוישות של Switchblade, חימוש משוטט, הידועות גם בשם "מל"טים של קמיקזה" – הם נושאים ראשי נפץ ויכולים לפגוע במטרות באופן מדויק גם ממרחק של קילומטרים. נשק זה עלול להפוך את עבודתם של החיילים הרוסים לקשים הרבה יותר.

ה-Switchblade פותח לראשונה כדי להתמודד עם מורדים באפגניסטן, אך במהרה הפך למרכיב עיקרי בארסנל הנשקים הקונבנציונליים של צבא ארצות הברית.

ישנן שתי גרסאות לכלי הנשק, ה-300 וה-600.

הראשונה, נושאת מטען נפץ העשוי מחומר C-4 ומאות כדורי מתכת קטנים, וניתן לשגר אותו מצינור קטן הדומה למרגמה. הוא מגיע למהירות של כ-150 קמ"ש, אבל טווח פעולה קצר של 15 דקות.

ה-Switchblade 600 מכיל מטען נפץ גדול יותר, יש לו טווח פעולה גדול של 40 דקות ומהירות של כ-110 קמ"ש מהסיבה שהוא כבד יותר.

לשני הסוגים יש חיישן מבונה עם GPS שמאפשר הנחייה אל המטרה, והם יכולים לפגוע בחפצים ניידים ונייחים כאחד. הם גם כוללים פונקציית כיבוי, המאפשרת למפעיל לבטל את התקיפה אם הנסיבות בשטח משתנות – למשל אם אזרחים מתקרבים אל המטרה.

נוסף על כך, כלי הנשק יכול לאסוף מודיעין טקטי, לבצע מעקבים, לבצע רכישת מטרות ולספק סיור למפעילים ולעזור למפקדים לפתח מודעות מצב טובה בשדה הקרב.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE