הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן בסיוע הומניטרי לאוקראינה: יאפשר לעיתונאים וחברי קהילת הלהט"ב להיכנס לארה"ב
הבית הלבן יפרסם בימים הקרובים תוכנית מקיפה שתקל על אוקראינים להיכנס לשטח המדינה, כאשר וושינגטון מכוונת לסייע בעיקר לפליטים "פגיעים"

הבית הלבן צפוי להכריז בימים הקרובים על תוכנית אשר תקל על פליטים אוקראינים פגיעים להיכנס לשטח ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

התוכנית, שעשויה להיחשף כבר השבוע, תאפשר לפעילים, עיתונאים ואוקראינים אשר חברים בקהילת הלהט"ב לנסוע בבטחה לארצות הברית ולהישאר זמנית במדינה. כך אמרו מקורות לרשת החדשות NBC.

נוסף על כך, מטרת התוכנית היא להאיץ את תהליך איחוד המשפחות בין אוקראינים לבני משפחתם החיים בארצות הברית.

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאלבין, אמר כי הנשיא ג'ו ביידן "יכריז על תרומות אמריקאיות נוספות לתגובה הומניטרית מתואמת, כדי להקל על סבלם של האזרחים בתוך אוקראינה וכדי להגיב לזרם הגובר של הפליטים".

ביידן שוקל להשתמש בסמכותו הנשיאותית כדי לסייע הומניטרית לפליטים ולייעד אותם לאותה מסגרת ששימה לפינוי פליטים מאוזרי מלחמה באפגניסטן. התוכנית לא תבטיח מעמד חוקי קבוע, אך הבית הלבן מאמין שרוב האוקראינים ירצו לחזור לבתיהם בשלב כלשהו.

השר לביטחון המולדת, אלחנדרו מאיורקס, הכריז בשבוע שעבר כי פליטים אשר מבקשים מקלט בארצות הברית לא יקבלו סירוב, לאחר דיווחים על כמה אוקראינים שהגיעו אל גבול ארצות הברית-מקסיקו, אך נמנעה מהם הכניסה למדינה.

על פי ההצעה של הבית הלבן, פליטים יוטסו אל תוך ארצות הברית ויקבלו שירותי תמיכה, תוך הימנעות מהסבל וחוסר הביטחון שהפליטים האוקראינים מתמודדים בגבול הפיזי של ארצות הברית.

מוקדם יותר החודש, הבית הלבן הודיע כי אזרחי אוקראינה שהגיעו לארה"ב לפני ה-1 במרץ, יורשו להישאר במדינה למשך 18 חודשים.

עד כה, כ-3.5 מיליון אוקראינים נמלטו מבתיהם ברחבי המדינה, בעיקר אל מדינות אחרות באירופה, זאת עקב הפלישה הרוסית שהחלה לפני כארבעה שבועות. כמות האנשים אשר נסים על נפשם מסמל את משבר הפליטים הגדול ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה.

רובם המכריע, כאמור, נמלט לפולין, סלובקיה, רומניה, הונגריה ומולדובה. כך על פי הנציב העליון של האו"ם לפליטים. כמו כן, יותר מרבע מיליון איש ברחו לרוסיה ובעלת בריתה בלארוס.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE