הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יועץ בכיר בממשלת פוטין פרש מתפקידו – ועזב את רוסיה
אנטולי צ'ובאס כיהן במגוון תפקידים בממשלה הרוסית בעשרות השנים האחרונות. על פי הדיווחים, הוא עזב לטורקיה בעקבות התנגדותו למלחמה באוקראינה

יועץ ותיק של הנשיא ולדימיר פוטין עזב את תפקידו ועזב את רוסיה – כאשר על פי הדיווחים עשה זאת על רקע התנגדותו למלחמה באוקראינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פוטין וצ'ובאס, דצמבר 2016 (צילום: Getty Images)

 

אתמול, רביעי, אושר כי אנטולי צ'ובאס, השליח המיוחד של הקרמלין ליחסים עם ארגונים בינלאומיים לפיתוח בר קיימא, עזב את הממשלה. התפטרותו נבעה מ"התנגדותו למלחמתו של הנשיא ולידמיר פוטין באוקראינה", סיפרו שני אנשים שמכירים את הפרטים לחדשות 'בלומברג'.

על פי הדיווחים, צ'ובאס נמצא כעת בטורקיה, והעיתון המקומי 'קומרסנט' פרסם תצלום של אדם הדומה לו. ככל הנראה, עוד בשבוע שעבר היועץ נצפה באיסטנבול.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אישר כי הבכיר התפטר מהממשלה, אך לא ציין אם עזב את המדינה. "כן, צ'ובאס התפטר מרצונו. וזה תלוי בו אם לעזוב או לא", אמר במהלך תדרוך עיתונאים יומי.

צ'ובאס אמנם לא גורם מאוד משפיע בממשלה, וגם אילו לו ביטוי בעייני ביטחון – אך התפטרותו תיצור כותרות במדינה שבה רוב התושבים יודעים את שמו.

היועץ ידוע בעיקר כאדריכל תוכנית ההפטרה השנויה במחלוקת שבוצעה בשנות ה-90, שסייעה ביצירת כלכלת השוק של המדינה אך גם ריכזה עושר עצום בידי האוליגרכים.

כאשר כיהן תחת הנשיא בוריס ילצין, צ'ובאס המליץ לו על פוטין לתפקידו הראשון בקרמלין כסגן ראש הסגל הנשיאותי בשנת 1997. כמו כן, הכלכלן לשעבר מילא מספר תפקידים ממשלתים במהלך שנות ה-2000, כולל רשאש חברת Rusnano המנוהלת על ידי המדינה. בשנת 2020, הוא מונה לשליח האקלים של פוטין.

עד כה, צ'ובאס שמר על מעמדו בממשלת רוסיה, למרות שהוא ידוע בדעות יותר ליברליות לעומת הנשיא. עם זאת, עם הפלישה הרוסית לאוקראינה, הוא החל לשדר אי נוחות, ואף פרסם תמונות של פוליטיקאי האופוזיציה ההרוג בוריס נמצוב, ושל הכלכלן הליברלי יגור גיידר – שהזהיר מפני הסכנות של השאיפות האימפריאליסטיות של פוטין.

"בוויכוחים שלנו לגבי עתידה של רוסיה, לא תמיד הסכמתי איתו", כתב צ'ובאס. "אבל נראה שגידר הבין את הסיכון האסטרטגי טוב ממני, ושטעיתי".

 

4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE