הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו את הטרנד הבא בעולם הבריאות: חדרי בריחה רגשיים
נראה כי חדרי בריחה ביתיים הם לגמרי הדבר החם הבא בעולם הרווחה הרגשית ובתחום הבריאות הנפשית. מה זה בדיוק אומר? מה זה כולל? ואיך עושים את זה? הנה כל מה שכדאי שתדעו

בתקופה כה מטלטלת, נראה כי כל אחד ואחת מאיתנו זקוקים לפינה שקטה. מקום בו נוכל לשים בצד את המחשבות, המתחים, הקשיים, חוסר הוודאות, ופשוט להיות ברקע. מקום נעים, מרגיע, שיעניק לנו הפוגה הכרחית מכל הכאוס שמתרחש בעולם. צורך זה הצליח לברוא פתרון יצרתי במיוחד שנקרא חדר בריחה רגשי. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניתן לראות כי בשנה האחרונה ישנה מגמה משמעותית של יותר ויותר חדרי בריחה רגשיים שצצים בעוד ועוד בתים ולמעשה מציעים מקלט ומפלט רגשי אליו ניתן לברוח בסוף היום, או באמצע היום, ולהירגע ממציאות לא סימפטית במיוחד, או מלחיצה.

את המונח המציאה הרשת החברתית ״פינטרסט״ אשר זיהתה כי בשנתיים האחרונות יותר ויותר אנשים מחפשים בדיוק את זה. בין האפשרויות הרבות שחדרי בריחה רגשית מציעות תוכלו למצוא חדרי ספא מפנקים, חדרי ספריה, חדר מוזיקה ונרות, חדר קריסטלים וקטורת, חדר לפריקת כעסים ועוד ועוד. 

למעשה, מאז פרוץ מגפת הקורונה, העיסוק והרצון ליצור חלל כזה בבית תפס תאוצה עצומה. אז איך בדיוק עושים את זה? הנה הרשימה המלאה שתעזור לכם ליצור חדר בריחה רגשי מושלם בלי לקרוע את הכיס, בלי משאבים גדולים מדי, או מאמץ רב מדי.    

1. לבחור צבע מרגיע ונעים

ההמלצה היא לבחור בגוונים שבין ירקרק לאפרפר. שילוב זה למעשה מכניס את הטבע לבית ועל הדרך גם   מסמל יציבות, לה אנו כה זקוקים בתקופה הנוכחית. צביעה של קיר אחד בתוך החלל מספיקה בהחלט, כך שלא צריך להתפרע ולצבוע את כל הבית. 

2. רכות

נסו לרפד את החלל בשטיחים, כריות רביצה, פופים וכדומה לנוחות מקסימלית. כך תוכלו לשבת ולהתמסר לרגיעה, לנחת, ולהפוגה החשובה הזו שאתם מבקשים לקחת לעצמכם. 

3. סדר ואסתטיקה

חשוב לדעת כי חדר מבולגן ועמוס לא יאפשר מקום מפלט ראוי. לכן, הקפידו שהחלל יהיה מזמין, נעים, אסתטי ומסודר. כך תוכלו להירגע בצורה המיטבית. 

4. תאורה

תאורה נעימה וחמה יודעת כיצד להעלות את רמות הסרוטונין ובכך היא למעשה מקלה משמעותית על תחושות של מתח וחרדה.  למעשה, מחקר אשר נעשה בתחום מראה כי  הצבעים בזריחה ובשקיעה, בעלי השפעה על מרכזי המוח המווסתים את מצב הרוח והערנות. לכן, השקיעו בתאורת שקיעה (גוונים צהובים וחמים) על מנת  לשפר את מצב הרוח ולהשפיע לחיוב על איכות השינה.

5. מוזיקה

מוזיקה הינה כלי ריפוי יעיל ועוצמתי הן למוח והן לנפש. לכן, בחלל המיוחד שאתם יוצרים, רצוי לדאוג למוסיקה נעימה, כזו שמרגיעה אתכם ועושה לכם טוב על הלב. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE