הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפי לעומס מהגרים: המחלקה לביטחון המולדת מבקשת עזרה מהפנטגון
מספר המהגרים נמצא בעלייה, ועם בואו של האביב הרשויות הפדרליות מתכוננות לזינוק חד. פקידי DHS חזו לאחרונה 9,000 תפיסות בגבול: "התרחיש הגרוע ביותר"

המחלקה לביטחון המולדת (DHS) ביקשה מהפנטגון סיוע בשמירה על הגבול הדרומי, כאשר ניסיונות ההסתננות אל ארצות הברית ממשיכים לגבור, והמספרים צפויים לזנק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

במהלך הופעה בפני ועדת שירות הביטחון של הסנאט, הגנרל גלן ואנהרק, ראש פיקוד ההגנה האווירית והחלל של צפון אמריקה, התייחס לפנייה מה-DHS. 

ואנהרק אמר לחבר הרפובליקני מהוועדה, ג'ים אינהוף מאוקלהומה: "יש בקשה מהמחלקה לביטחון המולדת. זה בשלבי תכנון כרגע, לספק יכולת או קיבולת נוספת על בסיס הפוטנציאל להגירה נוספת, או אנשים שמגיעים לגבול הדרום-מערבי". 

פרסום הדברים מגיע חודשים ספורים לאחר ששני פקידי DHS אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הגבול עשוי לראות עלייה מאסיבית במעצרי הגבול היומיים באביב הקרוב, ואף חזו מספרים 9,000 תפיסות מסתננים ביום. בקיץ שעבר, למשל, כאשר הגבול ראה את שיא ניסיונות ההסתננות, הממוצע היומי עמד על כ-6,500.

אחד הגורמים הרשמיים תיאר את המספר הגבוה כ"תרחיש הגרוע ביותר". 

סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP) מסרה בתחילת החודש כי היא שולחת כוחות נוספים לגבול מקסיקו, כדי לסייע אל מול החששות הגוברים. "בשל תנודות לאורך הגבול הדרום-מערבי, אנו פורסם סוכני משמר גבול נוספים באזור הפעולה של מגזר עמק ריו גרנדה", נמסר.

 

מזכיר המחלקה לביטחון המולדת (צילום: Shutterstock)

 

אך זה לא הספיק, שכן ימים לאחר מכן, מזכיר ה-DHS, אלחנדרו מיורקס, ביקש סיוע ממתנדבים מסוכנויות בתוך המחלקה כדי להתכונן לזינוק הצפוי.

"היום הפעלתי את כוח המתנדבים כדי לתמוך ב-CBP, כאשר הם עומדים בפני עלייה בהגירה לאורך הגבול הדרום-מערבי", כתב מיורקס למחלקה בדוא"ל, שהגיע לידי 'פוקס ניוז'. "סביר להניח שראיתם את החדשות על המספר העצום של המהגרים המבקשים גישה למדינה. הנשיא ביידן ואני מחוייבים להבטיח לאומה שלנו מערכת הגירה בטוחה, מסודרת ואנושית, תוך המשך איזור כל המשימות הקריטיות האחרות של ה-DHS". 

מזכיר המחלקה אמר כי המתנדבים ישמשו בתפקידים שאינם אכיפת החוק, כגון ניהול רכוש, הכנת ארוחות, אספקה, סיפוק תרופות מרשם, ניקיון וסיוע בחדרי בקרה.

נוסף להגירה המוכרת, עקב המלחמה במזרח אירופה ישנם אוקראינים רבים שמנסים לחצות את הגבול הדרומי. עם זאת, הפליטים האוקראינים לא יתמודדו עם קשיים רבים, שכן מאיורקס הודיע בשבוע שעבר שהמחזיקים בדרכון אוקראיני פטורים מכותרת 42 - החקיקה מתקופת טראמפ המאפשרת לפקידי הגבול לגרש מהגרים מיידית כחלק מהמאבק בקורונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE