הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פוטין, ג'יי.קיי רולינג ותרבות הביטול: חילופי דברים בין נשיא רוסיה למחברת הארי פוטר
הנשיא הרוסי טען שהוא קורבן לתרבות הביטול של המערב, והשווה את מה שארצו עוברת לסופרת המפורסמת אשר ספגה ביקורת על דבריה שנתפסו כטרנספובים

הסופרת ג'יי.קיי רולינג השיבה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לאחר שהאחרון השווה את היחס של המערב לארצו אל מול התגובות נגד המחברת של הארי פוטר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פוטין ורולינג (צילום: Shutterstock)

 

הסופרת הגיבה לדבריו של הנשיא הרוסי, אשר הזכיר את שמה כחלק מביקורת על הלך הרוח של המערב, ובהודעה שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה כתבה: "ביקורת על תרבות הביטול המערבית אינן נשמעות טוב מפי אלה ששוחטים אזרחים על פשע ההתנגדות, או שכולאים ומרעילים את המבקרים שלהם".

רולינג, עם 13.9 מיליון עוקבים, צירפה קישור לכתבה משנת 2021 על כליאת מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני, והוסיפה את ההאשטג IStandWithUkraine#. כזכור, לפני ימים אחדים בית המשפט הרוסי גזר על נבלני תשעה שנות מאסר בגין הונאה, מה שעבור רבים נחשב כתירוץ להכניס לכלא את אחד המתנגדים החריפים ביותר של פוטין.

כאמור, במהלך ועידה וירטואלית עם אנשי תרבות, פוטין התייחס לתרבות הביטול, ואמר שהמערב מנסה "לבטל" את רוסיה. הוא השווה את היחס המערבי לרוסיה אל תגובת הנגד הציבורית שהתמודדה בעבר רולינג, על דעות שנתפסו כטרנספוביות. 

"ג'יי.קיי רולינג בוטלה לאחרונה כי היא… לא מצאה חן בעיני המעריצים של חירויות המגדר", אמר פוטין. "היום, מנסים לבטל מדינה שלמה בת אלף שנים, העם שלנו. אני מדבר על האפליה הגוברת של כל מה שקשור לרוסיה, על המגמה הזו שמתגלה במספר מדינות מערביות".

 

 

 הנשיא הרוסי המשיך והשווה את המצב הנוכחי של התנערות המערב מהתרבות הרוסית לצנזורה בגרמניה הנאצית. "צ'ייקובסקי, שוסטקוביץ' ורחמנינוב אינם נכללים בפוסטרים, סופרים רוסים והספרים שלהם נאסרו. הפעם האחרונה שמסע כה מאסיבי להשמדת ספרות בוצע, היה על ידי הנאצים בגרמניה לפני כמעט 90 שנה".

רולינג חשפה בעבר שארגון הצדקה של ילידה, לומוס, עובד עם ממשלת אוקראינה מאז שנת 2013, וביום שלאחר הפלישה הרוסית היא פתחה בפנייה לגיוס כספים כדי לעזור "לאלפי הילדים שנלכדו בלחימה בבתי היתומים של אוקראינה". 

ביום שישי, היא צייצה תזכורת: "אני אתאים באופן אישי את כל התרומות לבקשת החירום שלנו, עד 1.3 מיליון דולר. אם אתם יכולים, תתרמו כאן. תודה רבה לכל מי שכבר תרם".

 

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE