הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש חושף: זו התזונה שיכולה להפחית דיכאון
ברוב המקרים הטיפול לדיכאון הינו תרופתי או רגשי, אך מחקר חדש מסביר כי מזון נכון לעזור באופן ניכר ומשמעותי, בעיקר תזונה המבוססת על אוכל ים תיכוני. ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב בנושא

דיכאון הפכה להיות אחת התופעות הנפוצות ברחבי העולם, אשר פוקדת בכל שנה מיליוני בני אדם. המאפיינים? מצב רוח ירוד, הפרעות שינה, הפרעות בתיאבון, איבוד עניין בחיים, ועוד. החדשות הפחות טובות הן כי יעילות טיפול קונבנציונלי עומדת על אחד מתוך שלושה מקרים, ובחצי מהמקרים ישנה הדרדרות חוזרת. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החדשות היותר טובות הן שניתן לטפל בתופעה על ידי תזונה בלבד. מחקר חדש אשר נעשה בתחום הוכיח כי תזונה נכונה, מותאמת אישית, מהווה אסטרטגיה טובה בטיפול נגד דיכאון. כמו כן, המחקר (אשר התקיים באוסטרליה) נמשך 12 שבועות ובחן מטופלים בני 18 ומעלה אשר סבלו מדיכאון. 

אותם מטופלים חולקו לשתי קבוצות. האחת, קיבלה תמיכה תזונתית, השנייה קיבלה תמיכה חברתית ורגשית. לאחר 12 שבועות, נמצא שיפור משמעותי יותר בקרב הקרבוצה אשר קיבלה תמיכה תזונתית. כשליש מאותה קבוצה, כבר לא סבלו מתסמינים של דיכאון, כאשר בקבוצה השנייה זה קרה רק עבור שמונה אחוזים בלבד.

אז מה אכלה אותה קבוצה? דיאטה ים תיכונית, אשר נמצאה יעילה לשיפור מדדים גופניים מגוונים ורבים. תזונה זו עשירה בירקות ופירות וידועה בתור נגודת חמצון, כך שהיא יכולה להשפיע על תאים נוירולוגים. כמובן שלפני שמבצעים מעבר לדיאטה מסוג זה, יש לבצע בדיקות דם, להתייעץ עם רופא, ולבנות תפריט מותאם אישית. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE