הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו: חמישה מאכלים שמתחפשים לבריאים אך מכילים כמות גבוהה של מלח
ישנם מזונות שכולנו מכירים כעתירי מלח, למשל פופקורן, רוטב סופיה, תפוצ׳יפס, עווד. אך מסתבר כי יש לא מעט מאכלים המסתרים בתוכם כמויות אדירות של מלח, ואנחנו בכלל לא יודעים מכך, ואף צורכים אותם על בסיס יומי

מלח, או בשמו השני - נתרן, הינו מרכיב חיוני לגופנו. תפקידו הוא לשמור על איזון הנוזלים ועל אופן הפעולה של השרירים והעצבים בגוף. הכליות הן אלו שמאזנות את רמת הנתרן בגוף, כאשר הכמות גבוהה מדי הן משחררות אותו בשתן. כמות גבוהה מדי של מלח בגוף מובילה לכף שהכליות לא מצליחות לעמוד בעומס, וכך הוא למעשה מצטבר בדם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לנתרן קיימת נטייה להחזיק ולשאוב מים, כך שהנוזלים אשר מקפים את התאים גדלה. התוצאה היא עבודה קשה ומאומצת יותר לכלי הדם והלב שלנו. מה שעלול להוביל למצבים של שבץ מוחי, התקף לב, פגיעה בכליות, בעורקים, עליית לחץ דם, ועוד. 

רבים מאיתנו מכירים את המזונות הנפוצים שמכילים כמויות גבוהות של מלח. אך יש כמה מזונות אשר נראים בריאים, ואילו בפועל, טומנים בתוכם לא מעט מלח. הנה כמה מזונות מרכזיים אשר מתחזים לבריאים אך כאמור, מכילים המון מלח.  

נקניקים

הם עשוים מבשר מעובד וטחון. ברוב המקרים נעשה שימוש במלח לצורך שמירה על הלחות בנקניקים, מה שהופך אותם למאכלים מלוחים במיוחד. נסו להחליף נקניקים בבשר או בעוף טרי.

גבינות 

גבינות הצהובות, צפתית, בולגרית, ועוד, מכילות כמויות גבוהות של מלח. גם קוטג' מכיל לא מעט נתרן. מומלץ לבדוק מה כמות הנתרן בגבינה לפני הרכישה ואולי לבחור בריקוטה, בכנען, או בגבינות אחרות דלות נתרן.

קורנפלקס 

גם אתם פותחים את הבוקר עם קורנפלקס וחלב? מעבר לכמויות הסוכר הגבוהות, גם כמויות הנתרן לרוב גבוהות. העדיפו דייסת קוואקר ופירות טריים אשר יכולה להוות תחליף מצוין ובריא יותר.

שימורים

תירס, חומוס, אפונה, מלפפונים חמוצים, טונה, זיתים, ולמעשה כמעט כל מה שנמצא בקופסאות שימורים מכיל כמויות גבוהות במיוחד של נתרן. במקום שימורים, פשוט העדיפו את הגרסה הטרייה או הקפואה של הירקות, הקטניות וכדומה. 

רטבים מוכנים

נוטים להתפנק עם רוטב מוכן לסלט? רטבים מוכנים מכילים כמויות גבוהות של נתרן. במקום זאת, נסו להוסיף טעמים עם מרכיבים טבעיים על ידי שימוש בעשבי תיבול טריים ובתבלינים כגון לימון, פלפל גרוס, שמן זית ועוד. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE