הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החלטתם להתחיל לאכול בריא? הנה כמה דברים שחשוב שתדעו לפני
מדובר על החלטה מבורכת וחשובה, אך היא דורשת הכנה מסוימת, שיעורי בית, כוח רצון והרבה מוטיבציה, זאת על מנת שתוכלו לשמר את ההחלטה ולפתח הרגלי אכילה בריאים אשר יהפכו את אורח החיים שלכם מאוזן ובריא יותר

כולנו מכירים את היום הזה בו אנו מחליטים להתחיל לאכול בריא, אך פעמים כה רבות אותה החלטה מחזיקה רק כמה ימים בודדים, ואז אנו חוזרים להרגלים ישנים, לטייק אאוט, פחמימות וסוכרים, ועוד ועוד. לשמור על אורח חיים מאוזן ובריא היא משימה לא פשוטה, אך באמצעות כמה דרכים די פשוטות, ניתן להגביר את הסיכויים לשמר את ההחלטה ההיא שלקחנו ביום ראשון בבוקר, ולהפוך את כל התהליך הזה לקל, מהנה, ופשוט יותר. הנה כמה שיטות מרכזיות שיעזרו לכם להתמיד.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שינוים קטנים

ניתן ואף רצוי לעשות שימוש במתכונים מוכרים, במאכלים קבועים אך מומלץ לרענן אותם על מנת להכין ארוחות בריאות יותר. מומלץ להתחיל דווקא עם מנות שאתם מכינים בתדירות גבוהה. הפכו את המתכון המשודרג למנה שאתם אוכלים בכל שבוע, כך הקלוריות שתחסכו יצרו שינוי אמיתי לטווח ארוך.

תחליפים בריאים

חשוב מאוד לעיין ברשימת המרכיבים של המוצרים שאתם קונים הביתה ולבדוק - האם קיימות חלופות בריאות יותר? כאלה שיאפשרו להפחית שומן וקלוריות או לשפר את הערך התזונתי של המנה. למשל, ניתן להחליף שמנת חמוצה ביוגורט, או להחליף בשר בקר בבשר הודו, וכדומה. כמו כן, רצוי להוסיף למנה סיבים תזונתיים כגון אורז מלא במקום באורז לבן.

עניין של כמויות

יש לקחת בחשבון כמויות של מרכיבים מסוימים. לדוגמא: אם מתכון מסוים מחייב טיגון, האם ניתן להשתמש בטיגון קל או הקפצה כדי להפחית את כמות השמן? האם ניתן להפחית את כמות המלח או הסוכר? האם ניתן להכפיל את כמות הירקות במנה? ועוד ועוד.

הכוכבים הגדולים: ירקות ופירות

הוסיפו ירקות חתוכים לכל מקום שניתן - מרקים, תבשילים, סלט פסטה ועוד. המטרה? להפחית את כמות הקלוריות הכוללת ולשפר את הערכים התזונתיים. כמו כן, אפשר להוסיף לסלט פירות טריים; למשל, פרוסות תפוז, קלמנטינה, תפוח או קיווי. תוכלו גם להשתמש בירקות עליים ירוקים כהים כמו חסה אייסברג בשביל לשפר ערכים תזונתיים.

תיבול חכם

תבלו ירקות מאודים בשמן זית ותבלינים במקום בחמאה, רטבים מוכנים וכדומה. ניתן לנסות חרדל טבעי וסוגים שונים של חומץ לתיבול סלטים וירקות. כך תוכלו לשלב שומנים "טובים" בריאים ללב ולזכות בערכים תזונתיים רבים, כמו למשל שמן זית ושמן זרעי פשתן.

צעד אחד קדימה

נסו להכפיל את הכמויות במתכון כך תוכלו להקפיא מנות בקלות כמו מרקים ותבשילים. כאשר תחזרו מיום עבודה ארוך, תהיו עייפים ולא יתחשק לכם לבשל, תוכלו לשלוף מנה בריאה מהמקפיא במקום להזמין ארוחת טייק אווי. 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE